Senaste nytt

[Business Class] Hangzhou - Delhi T/R - 3700 SEK, Ethiopian Airlines

Hittade denna på ft.
Finns massor av datum på ITA ända fram till Maj 2014.
Inga krav på minimum stay etc.
Hangzhou ligger relativt nära Shanghai. (Cirka 18 mil)

Går att boka via t.ex Orbitz.

et.png

ET D ger bland annat:

200% till Aegean Miles & Bonus
200% till Miles & More
200% till SAS Eurobonus
 
Last edited:
Nackdelen är flygtiderna.

Det finns inga krav på hur länge man måste stanna etc så det går ju att åka "över dagen" bara men att spendera 8 timmar på DEL flygplats kanske inte är det allra roligaste.
 

A380*G

Medlem
Kanske ska ställa in min resa till RAR och spara miles och prova detta istället?

EDIT: inga platser, prisades som 17,703 RMB mina datum. Får bli RAR/AKL istället.
 
Last edited:
Bra pris.
Dem som inte har kinesiskt/indiskt visum tillkommer den kostnaden också.

Man behöver väl inte Indiskt visum om man bara åker T/R utan att stanna? (Dvs stannar på flygplatsen i 7-8 timmar.)

Om man har kort stopp på 3 dagar i Shanghai kanske man kan passa på att använda denna MR.

"För dig som ska mellanlanda i Peking eller Shanghai, är det numera tillåtet att lämna flygplatsen utan att ha sökt visum i förväg, om man innehar en biljett för vidare färd till tredje land inom max 72 timmar."
 
Last edited:

Bringman

Medlem
"För dig som ska mellanlanda i Peking eller Shanghai, är det numera tillåtet att lämna flygplatsen utan att ha sökt visum i förväg, om man innehar en biljett för vidare färd till tredje land inom max 72 timmar."

Man får inte lämna Beijing eller Shanghai enligt 72-timmar visumets regler

Visitors are not allowed to leave Beijing/Shanghai to other cities during the 72 hours. They can only depart from the Beijing/Shanghai Airport.
 

pitch

Medlem
Indiskt visum är inte gratis nånstans. Inte heller kinesiskt numera.
Själv tycker jag att det är askorkat av dom, men det är väl ett gäng elitbyråkrater som har bestämt att det ska vara så.
 

A380*G

Medlem
Man behöver väl inte Indiskt visum om man bara åker T/R utan att stanna? (Dvs stannar på flygplatsen i 7-8 timmar.)

Om man har kort stopp på 3 dagar i Shanghai kanske man kan passa på att använda denna MR.

"För dig som ska mellanlanda i Peking eller Shanghai, är det numera tillåtet att lämna flygplatsen utan att ha sökt visum i förväg, om man innehar en biljett för vidare färd till tredje land inom max 72 timmar."

Med Indien skulle jag aldrig chansa. Därför ser jag alltid till att ha giltigt indiskt visum i ett av passen.
 
Toppen