Senaste nytt

Hotell Singapore under F1

pljung

Medlem
Hej,

Planerar för en resa till Singapore till höstens Formel 1, och skulle vilja ha lite förslag på bra och prisvärda hotell.
Loppet körs i Marina Bay området och alla hotell i dess närhet är i stort sett fullbokade, men om man väljer att bo en bit bort (efter Orchard Road) är det då enkelt att ta sig med tunnelbanan eller annan kollektivtrafik till Marina Bay?
 

Kristofer

Medlem
Jag var där och såg på F1 förra året. Hela området kring Marina Bay byggs om, vägar stängs av etc, så jag skulle säga att det är en fördel att inte bo där mitt i alltsammans. Du tar dig lätt dit med kollektivtrafiken och allt är på sant Singaporeansk manér exemplariskt organiserat.
 

A380*G

Medlem
Club balcony harbour view på Pan Pacific så sparar man ca 500 EUR per person men får ändå en grym upplevelse. :)
 
Kan rekommendera Goodwood Park, ett tvåvåningshotell byggt 1900, omgärdat av skyskrapor ett kvarter från Orchard Road på behörigt avstånd från F1-cirkusen. Prova gärna deras Afternoon tea, som var med levande klassisk musik när vi var där.


PICT5077.jpg


PICT5082.jpg
 
Funderar på Mandarin Oriental till i September. Grymt hotell och läge. Någon som bott där?

Där har jag bott flera gånger. Jag gillar verkligen det hotellet - traditionsrikt och femstjärnor hela vägen även om byggnaden börjar bli till åren. Dom har en dansk VD på hotellet :)

Skönt poolområde med cabanas och servering vid solstolen. Inte jättelikt som på vissa resorts men snyggt och fräscht. Morton's Steakhouse ligger inuti hotellet med grymma stekar och frukosten är omfattande.

IMG_1440.JPG

Nära till F1 banan :)

IMG_1497.JPG

IMG_1441.JPG

IMG_1499.JPG
 
Toppen