Senaste nytt

NextJet i blåsväder

Jag tycker inte det är OK att parta i cockpit oavsett om den som stod för partajjandet var en ledig kollega och pilot.

Pilot festade i cockpit | Nyheter | Aftonbladet

Fick fundera en stund. Men tror det har hänt att personen som sitter på jumpseat har tagit en fördrink och kanske druckit vin till middagen. Jag kan inte minnas att vi har några regler mot detta. Måste dock gå till employee handbook för att kontrollera känner jag.
 
Fick fundera en stund. Men tror det har hänt att personen som sitter på jumpseat har tagit en fördrink och kanske druckit vin till middagen. Jag kan inte minnas att vi har några regler mot detta. Måste dock gå till employee handbook för att kontrollera känner jag.

känner att om en ledig pilot kollega tagit ett glas vin till middagen samt en avec till kaffet och går in och sätter sig bland kollegorna på deck bryr jag inte mig om, men om det var en konstant springade av crew in till cockpit för mer alkohol som det står beskrivet i AB så är det inte OK tycker jag.
 

Storsteffe

Medlem
känner att om en ledig pilot kollega tagit ett glas vin till middagen samt en avec till kaffet och går in och sätter sig bland kollegorna på deck bryr jag inte mig om, men om det var en konstant springade av crew in till cockpit för mer alkohol som det står beskrivet i AB så är det inte OK tycker jag.

AB(och Expressen) har ju sällan ens en glimt av fakta i sina artiklar. Fast ibland har de autentiskt material.....

”Aftonbladet och Expressen betalar oss för att bränna bilar i Husby” | Joakim Lamotte
 

vicce

Medlem
Jag har egentligen inget problem med att personen som sitter på klappen har druckit ett glas vin eller så innan, bara personen är i så pass nyktert tillstånd så den inte stör arbetet eller på annat sätt förhindrar arbetet i cockpit.
Jag hade däremot reagerat om dörren till cockpit hade öppnats ett flertalet gånger under en flygning för att servera personen på klappen alkohol. Detta kan ju leda till flera saker som kan orsaka en incident, och i värsta fall ett haveri.
 
Var det inte så att den lediga piloten på klappsätet på flightdeck dessutom drack alkohol iförd flyguniform?
Det stämmer iaf att den provanställda kvinnliga piloten som drack alkohol indirekt fick sparken. Formellt sett så avbröts provanställningen omedelbart.
 
Toppen