Senaste nytt

Första gången i Club World, lite tips tack...

Är EBG och har senaste åren enbart flugit Star Alliance men nu har jag en resa inom kort med BA i Club Europe & Club Word.

Långflighterna är på 744. Är det värt att betala för att reservera ett säte på övre däck?
Finns lediga säten på rad 62, 63 & 64. Någon plats ni rekommenderar? (Föredrar er input framför Seatguru.)
Vi är två som flyger tillsammans men behöver inte sitta bredvid varann.

Något annat man inte får missa när man flyger business på BA?
 

Abbe

Medlem
När vi reste business med BA så betalade vi för att reservera plats på övre däck något jag ansåg var väldigt bra, på grund av att det var 2 toaletter övre däck, "club kitchen" låg precis nedan för trappan så om man ville ha godsaker så var det bara att gå ner. Sen berodde det på var du satt men satt du på rätt ställe så var det väldigt smidigt att röra sig i kabinen.

Se länk för bäst platser. Just det du vill helst sitta på insidan av platsera, "tex 60" för då känns allt mer privat plus att du får egna fack i sidan om.



SeatGuru Seat Map British Airways Boeing 747-400 52-Bus. (744)
 

Homer

Medlem
Det finns hur många aspekter som helst, många föredrar 64 A/B eller 64 J/K andra något i rad 62 och
vissa 63 A/B, men det beror på dina egna preferenser.
Välja säte så man inte behöver inte kliva över annan passagerares ben för att komma ut/in är ett tips

finns ingen anledning att uppfinna hjulet en gång till allt du behöver veta finns här Seating Queries: Club World - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

EricT

Medlem
64A och 64 B är de absolut bästa platserna. Privata och extra utrymme! Jag väljer alltid de platserna om jag kan. Samma med 62, men 64 är lite mer diskret och trevligare.

Du kommer verkligen gilla BA.(...kanske färdigrest med SASoch star ) Vart ska du åka? Berätta gärna här sedan vad du tyckte. Alltid kul att höra!
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag gillar åka i 64A eller 60B om man vill ha access till muggen, inte kliva över andra/ha andra som kliver över en. 60B om man inte gillar sitta "felvänd". Fördelen med fönsterplats uppe är att det finns mycket utrymme för dina saker. CW stol samt IFE är mycket bra, dock tycker jag mat/dryck är lite "hit or miss". Loungen i London är av mycket hög klass.
 

EricT

Medlem
Jag åker till Sydafrika inom kort med BA.

BA0043 till CPT den 11 nov. Platser: 64 A o B

hem BA0056 plats 62 A o B.

Ska försöka uppgradera någon av vägarna men det verkar svårt :( om man är 2 pers.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Tack för snabba svar!

Resan går till Sydafrika. Jag återkommer med betyg efter resan.

Ett stalltips är ju att du ser till att få ihop Tier Points så att det räcker till Silver före 1/3 2012, för då får du fortsätta
att förnya till den gamla nivån i ytterligare 2 år. (Höjs från 400 till 600 då)
den där turen ger ju nästan silver 2x120 + 2x40 = 320
resor du efter 16/11 ger den till CPT 2x160+2x40= 400! Bingo Silver direkt
eller 2x140 +2x40=360 till JNB
 
Toppen