Senaste nytt

Stopover i Zurich - checka in väskan hela vägen eller inte?

karho

Medlem
Hej, flyger ikväll till Antalya via ZRH, från ARN.

Har stopover över natten på ZRH (hotell 2200-0630), och undrar nu om någon vänlig själ kan hjälpa mig med frågan:
Kan jag checka in väskan hela vägen? Måste jag?

Behöver veta hur jag ska fördela packningen mellan handbagage och stora väskan. Tacksam för svar.
 

Dr. Miles

Expert
Är det samma biljett och stopovern är under 24 timmar?
I så fall svaret är ja, tror jag att du kan checka in väskan hela vägen
 

karho

Medlem
Hej, japp samma biljett och under 24h. LX ekonomibiljett. Bra att det går, men är alltså inget krav, jag väljer vid check in vad jag önskar?
 

Dr. Miles

Expert
Hej, japp samma biljett och under 24h. LX ekonomibiljett. Bra att det går, men är alltså inget krav, jag väljer vid check in vad jag önskar?

När vi reste med SWISS till Dar es Salaam för många år sedan blev det övernattning i Zurich och då kunde vi checka in våra väskor hela vägen till Dar es Salaam från Stockholm.
 

dino_81

Medlem
Hade ett längre stopover (under 24 h) i Zürich för två veckor sedan. Flög även jag med LX economy och väskan checkades in hela vägen.

Frågade dock inte om möjligheten att bara checka in till Zürich. I ditt fall skulle jag satsa på att få med mig det jag behöver för nattstoppet i handbagaget.
 

Senator

Moderator
LH och LX har jo incheckning kvällen innan, så att väskan är i transit under kvällen är jo samma sak :)

Senast jag gjorde detta var LHR-ZRH-PMI 2010, med en natt/kväll i ZRH. Golfväskan dök upp 3 dagar senare på Mallis och Senator var mycket arg...
 
Toppen