Senaste nytt

Singapore Airlines i Clear Air Turbulence 26/5 Singapore-London

Bryant

Medlem
Om ni har instagram så kan ni se alan_crossx kabinbilder från händelsen. Ser riktigt skitigt ut men jag är imponerad över SQ crew som städade undan allt på ca en timme. Alla pax fick dessutom en chockladask efter landning i London. Hur löser andra bolag liknande incidenter?

Aftonbladet skriver om det. "Var det inte fastspänt
 

agehall

Medlem
Man blir ju lite ledsen över det faktum att alla inte fattar att de ska spänna fast sig. Jag hoppas verkligen inte de skadade någon av de passagerare som faktiskt gjort som de skulle.
 

tobbe88

Medlem
Kan bara instämma på agehalls kommentar. Själv flög jag till NYC och typ 20 min i luften bara några minuter efter han släkt skylten med bältet då tändare kaptenen den igen, kommer några hopp och sedan säger han i högtalaren att besättning måste sätta sig ner. Sedan kommer det några hopp inte alls något speciellt (är inte så flyvan som er andra men det var verkligen inte mycket). Typ 2 min efter ställer sig en man upp framför mig för han vill ha godis i sin väska som han har i handsfacket(skylten med säkerhetsbältet eller någon signal till kabinpersonalen att turbulensen är över har ännu inte kommit), flygvärdinnan säger till honom inte en eller två gånger utan tio gånger men han envisas i alla fall med att ta sitt godis.

En rookiefråga: hur fungerar det med turbulens och mat servering? Jag kan helt klart förstå att turbulens kan uppkomma unexpected men är det så att om det är mycket turbulens en del avvägen att man undvikt att servera mat under den tiden?
 

Randy Marsh

Medlem
Att de avbryter serveringen pga turbulens är inte alls ovanligt. När jag flög MIA-DFW i april så tog det lång tid innan serveringen ens påbörjades eftersom turbulensen var för kraftig.
 
Toppen