Senaste nytt

Köpenhamns flygplats får tummen upp!

pep

Medlem
CPH är bra om man plockar bort alla sura danskar :)
Byggnader och sånt är ju bra..
Ha, ha, du har en pointe her. Men: Hvor mange ansatte vil der efter din mening blive tilbage? Man kan gøre meget selv ved at være i godt humør....Der er i øvrigt også ansat mange svenskere. Jeg vil give dig ret i, at svenske ansatte sjældent (sjældnere?) er sure. Men at putte alle os danskere i een bås er lige en tand for meget. Måske er en neutral løsning at ansætte nordmænd/-kvinder?
 

Johan_G

Medlem
Själv har jag aldrig träffat några sura danskar, vare sig på CPH, ombord på SAS plan eller någon annanstans. Det måste vara något fantastiskt med mig :cool:

On topic:

Jag skulle nog inte vilja kalla CPH världens bästa flygplats men den är ju med god marginal den bästa i vårt lilla hörn av världen.
 
Ha, ha, du har en pointe her. Men: Hvor mange ansatte vil der efter din mening blive tilbage? Man kan gøre meget selv ved at være i godt humør....Der er i øvrigt også ansat mange svenskere. Jeg vil give dig ret i, at svenske ansatte sjældent (sjældnere?) er sure. Men at putte alle os danskere i een bås er lige en tand for meget. Måske er en neutral løsning at ansætte nordmænd/-kvinder?

nåå ok..menade sura äldre SAS anställda Danskar..vart på tal om sura Danskar kallad dumma svenne av en dansk servitör när jag skulle käka middag i veckan i köpenhamn..han sa att vi svenskar borde lära oss att snacka danska varvid jag råkade säga att danska skulle vara det sista språk jag kommer lära mig..detta efter jag påtalat 3 gånger att maten jag fick in var kall och ej stekt som jag ville ha de ( oxfilé ) tror inte att jag var så populär där då :)
Tror dom slängde in köttbiten i micron sista gången...huvva..
Men givet att det finns massor av goa trevliga danskar..gäller bara att hitta dom :)
 

jumbooze

Medlem
Lösningen jag har hittat är öl, om det inte funkar med att dansken tar en öl så repetera tills dansken blir trevlig. Processen går snabbare om man som svensk håller jämna steg.
Då kan man hygga sig riktigt synd bara att man inte kan bjuda hela danska teamet i sas incheckning på öl :)
 

Randy Marsh

Medlem
CPH är en utmärkt flygplats, men världens bästa är att ta i. Precis som A380*G är inne på så borde det finnas transportband eller kanske t.o.m. tåg mellan en del av pirerna. Inte någon höjdare att ankomma på A och ha ett anslutande flyg från D eller F.
 
Toppen