Senaste nytt

SAS välkomnar mig till Fast Track. Fast Track-vakten slänger ut mig, skyller på SAS.

JonW

Medlem
Hade en Lufthansaflygning förra veckan, bokad med mitt TK Gold-kort.
Checkade in via en av SAS automater. Den avslutar med att skriva "VÄLKOMMEN TILL FAST TRACK!" med stora bokstäver över hela skärmen.
Nu såg det så glest ut i vanliga kön, så jag orkade inte dra upp kort utan gick snällt i vanliga fållan.
Längre fram visade sig dock köerna var längre än man kunde tro, samt stillastående. Så jag går tillbaka till FT och visar TK-kortet, varvid följande konversation utspelar sig:

- Öööh, det där är ju inte... ööh Eurobonus... öööh Star Alliance....
- Jo, det är Star Alliance guld.
- Ääh, de ser jag ju att de e Star Alliance guld, men de e ju inte Eurobonus.
- Men maskinen välkomnade mig till FT när jag checkade in med detta kort.
- Ääh, skyll inte på mig, de e SAS som bestämt att de ska va Eurobonus.

Det mest irriterande var att jag under det misslyckade försöket förlorade ännu mer plats i kön...
 

A380*G

Medlem
Haha det är SAS som bestämt? SAS äger inte flygplatsen... de äger i princip ingenting. :p
Men i detta fall är det bara en vakt som inte har koll.

Dock vet jag inte om TK*G ska ge Fast track? Vilken flygplats flög du från?
 

rob74

Medlem
Så här står det på SAS hemsida:

"Fast Track Security är ett separat flöde genom säkerhetskontrollen för dig som reser utrikes med SAS, Blue1 eller Widerøe i Business eller Economy Extra. Fast Track Security ger dig en snabbare passering genom säkerhetskontrollen på Stockholm/Arlanda, Oslo eller Köpenhamn samt följande flyplatser. Du som är Guldmedlem i EuroBonus och reser från Arlanda, Oslo eller Köpenhamn är välkommen till Fast Track Security, oavsett biljettyp, när du ska resa utrikes med SAS, Blue1, Widerøe eller Star Alliance. Du är även välkommen att ta med en gäst eller närmaste familj. Om du har en bokning i Business med SAS, Blue1 eller Widerøe, men där ett annat flygbolag som SAS har ett s k codeshare-samarbete med är operatör, är du också välkommen att använda Fast Track Security."
 

rob74

Medlem
Å andra sidan så promenerade jag igenom Fast Track på ARN med min USDM-bokade resa i C/F i januari utan att någon sa nåt...
 

Jonas C

Medlem
Fick också upp inbjudan till FastTrack med TK*G. Hade checkat in via appen, så det stod skrivet på boardingkortet. Inga konstigheter eller tjafs från vakten.

Har för övrigt ett par FastTrack vouchers i backup utifall att det skulle strula sig, men än så länge har jag aldrig behövt använda dem.
 

Chrille

Medlem
Haha det är SAS som bestämt? SAS äger inte flygplatsen... de äger i princip ingenting. :p
Men i detta fall är det bara en vakt som inte har koll.

Har från första början tyckt att fast track är ett tveksamt fenomen. Utnyttjar det förstås om möjligt, men eftersom säkerhetskontrollen är ett obligatoriskt moment så är det egentligen lite konstigt att det dominerande flygbolaget på en flygplats kan inrätta en frälse-kö för vissa kategorier av kunder.
 

NotRyan

Medlem
Har från första början tyckt att fast track är ett tveksamt fenomen. Utnyttjar det förstås om möjligt, men eftersom säkerhetskontrollen är ett obligatoriskt moment så är det egentligen lite konstigt att det dominerande flygbolaget på en flygplats kan inrätta en frälse-kö för vissa kategorier av kunder.

Nja, inte mer konstigt än att man kan köpa expressutfärdande av visa och dyl.

Sedan kan ju alla erbjuda Fast Track för statuskunder om dom vill...

Mvh
/NotRyan
 

Agö

Medlem
Har från första början tyckt att fast track är ett tveksamt fenomen. Utnyttjar det förstås om möjligt, men eftersom säkerhetskontrollen är ett obligatoriskt moment så är det egentligen lite konstigt att det dominerande flygbolaget på en flygplats kan inrätta en frälse-kö för vissa kategorier av kunder.

Ja, t.o.m. Norwegian erbjuder ju FT på ARN, OSL och CPH.

Fast track - Norwegian
 
Toppen