Senaste nytt

San Francisco i Business från Skandinavien

flying

Medlem
Har lite problem vad jag ska välja för bolag för en kommande resa i business till SFO. Funderar mest på SWISS eller BA. Jag har flugit swiss gamla business men aldrig BA. Har inte tillräckligt med poäng för en F upgrade.

Obs SAS "slip and slide" är INTE ett alternativ
 

Palazzi

Medlem
Fungerar ju också att flyga Air Canada från Köpenhamn, med mellanlandning i Toronto. Fördel med lättare migration och hårdvaran är bra.

Personligen hade jag kört på Swiss business, även om BA Club World också håller bra standard. Swiss känns väldigt jämna i den service som levereras och hårdvaran i business är exemplarisk, vilket bör uppskattas på en så lång flygning :)
 

charlesswe

Medlem
Flög SYD-YVR nyligen på 772LR i C. Hårdvaran bra, maten inte så bra, servicen trevlig och proffsig.

Vilket i-lands problem by the way ;)
 
Last edited:

twiggs

Medlem
Swiss känns väldigt jämna i den service som levereras och hårdvaran i business är exemplarisk, vilket bör uppskattas på en så lång flygning :)

Väldigt jämna i servicen är att ta i ett par gånger. Jag tycker att Lufthansa är perfekta på det området, man vet precis varenda gång vad man får. Med Swiss och Austrian är det däremot mycket beroende på personal och humör. Har varit med om att få mycket bättre service än medpassagerare som inte talar tyska och/eller saknar status (gissar jag). Det känns ju visserligen helt okej för min del, men kan säkert inte ha varit bekvämt i deras position.

Sen kan jag inte heller förstå att du menar att den plankan som erbjuds i C är exemplarisk? Vad jämför du då med?
 
Du har rätt Palazzi. Inget man skriver hem om så, det är OK och får du bra personal så är det lagom trevligt. Men fundera inte på någon direkt lyx. Produkten är ju fortfarande mycket bra, om än något sliten. Inte testat Swiss (men produkten på Brussels Airlines skall vara likvärdig och den var minst sagt trevlig) så jämförelsen i helhet är svår för mig.

Baserat på vad jag hört skulle jag hellre ta Swiss (eller BA), mest för att slippa produkten mellan Toronto och SF... Den ganska långa tiden spenderar man mycket hellre i en long haul stol än i en annan... :)
 
Toppen