Senaste nytt

Heathrow flygplats får gratis trådlöst internet

Jacob

Medlem
Med start på lördag 1 juni introduceras gratis trådlöst internet på Heathrow flygplatsen utanför London. Tjänsten erbjuds i samtliga flygplatsterminaler med 45 minuter gratis uppkoppling per kalenderdag. Har man ett Heathrow Rewards kort får man dessutom ytterligare 45 minuter att surfa för utan kostnad, dvs 90 minuter totalt.

Vill man surfa mer än 45 minuter finns möjlighet att köra ytterligare uppkopplingstid genom någon av de pay-as-you-go tjänster som erbjuds på flygplatsen.
 
Med start på lördag 1 juni introduceras gratis trådlöst internet på Heathrow flygplatsen utanför London. Tjänsten erbjuds i samtliga flygplatsterminaler med 45 minuter gratis uppkoppling per kalenderdag. Har man ett Heathrow Rewards kort får man dessutom ytterligare 45 minuter att surfa för utan kostnad, dvs 90 minuter totalt.

Vill man surfa mer än 45 minuter finns möjlighet att köra ytterligare uppkopplingstid genom någon av de pay-as-you-go tjänster som erbjuds på flygplatsen.

Oj så bra, verkligen på tiden!
Perfekt när man inte är i loungen.

Om nu bara MAD och BCN kunde göra samma sak...
 

Palazzi

Medlem
Perfekt. Inte för att jag driver jättelänge i terminalerna, men ibland är det ju en del väntetid. Heathrow är ingen favoritflygplats även om loungerna är bra, så detta är välkommet.

Min kamp om valet mellan BA eller LX på resorna börjar jämna ut sig :). Föredragit BA ombord, men ZRH är ju så mycket smidigare än LHR....
 

Secutor

Medlem
Passar bra, jag har en flygning på lördag morgon med BA från Heathrow. Men rätt så tidigt (07:40), så då har dom kanske inte hunnit aktivera den ännu.
 

etnoy

Medlem
Hur kontrollerar de tiden, mha mobilnr?

Jag antar att det är efter MAC-adress. Jag kan ändra mac-adress på min Androidtelefon ganska enkelt, och kan på så sätt surfa längre. Jag har för mig att jag använt detta på AMS när jag väntat på flighten, de har samma system.

För mig är det dock konstigt att de inte bara släpper på gratis wifi utan begränsning, det måste var mycket krångligare att ha ett sådant kontrollsystem i stället för att bara låta folk köra på.
 
Toppen