Senaste nytt

Bangkok blev världens mest besökt destination 2013

Dr. Miles

Expert
I måndags publicerade kreditkortföretag MasterCard Global Destination Cities Index.

Undersökning är baserad på internationella besökare som har besökt staden och övernattat minst en natt där.
Enligt undersökning 15,98 miljoner personer har besökt Bangkok och övernattat minst en natt.
Tätt följt av London med 15,96 miljoner besökare och Paris, Singapore och New York som 3:e, 4:e och 5:e platsen.

Screenshot20130530_1.png
(Källa: MasterCard)

Hur många top 20 städer har ni besökt under 2013?
 
Kul att Barcelona ligger så högt. :)
Lite överraskad att Wien ligger så pass högt upp men det är ju en fin stad trots allt.

Jag har besökt 5 av 20 så här långt under 2013 men räknar att pricka av ytterligare 8 stycken innan året är slut så jag hamnar på totalt 13 av 20.

Har bara räknat de städer jag flugit till. Räknas bara att åka bil och övernatta så får jag lägga till 2. (Paris och Amsterdam.)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
14/20 avklarade. 19/20 är rätt lockande, men jag vet inte med Riyadh..

Hade en brittisk tjej som bodde i Riyadh i 5år, men fick känslan av att hon glorifierade staden utan grund:p
 
14/20 avklarade. 19/20 är rätt lockande, men jag vet inte med Riyadh..

Hade en brittisk tjej som bodde i Riyadh i 5år, men fick känslan av att hon glorifierade staden utan grund:p

Rackarns vad du varit aktiv på drygt 6 månader.
Riyadh fixar du enkelt. En hyrbil i Dubai och 10 "intressanta" timmar senare är du framme. :rolleyes:
 
Last edited:

Mickey

Medlem
Endast varit i Barcelona än så länge, men i sommar bär det av till Singapore. Så det blir endast 2/20 för min del om inte några andra destinationer på listan bokas under året.
 

Jonas C

Medlem
8/20 besökta än så länge, men bokad för besök i 4 städer till.

Undrar dock om billiga USDM awards har bidragit till varför Bangkok kom på första plats ;)
 
I år har jag besökt 2 städer.
Har bokningar till ytterligare 2 städer under 2013.
Hittills har jag varit i totalt 12 städer.
 

Palazzi

Medlem
Rackarns vad du varit aktiv på drygt 6 månader.
Riyadh fixar du enkelt. En hyrbil i Dubai och 10 "intressanta" timmar senare är du framme. :rolleyes:


Jag pratar om alla resmål jag besökt, inte senaste året. Jag missade Dr.Miles frågeställning!
Jag kunde fått med Seoul om jag inte avbokat resan till Khabarovsk :). Senaste två månaderna har det dock blivit 0(!!!) resor till utlandet. Nästkommande veckorna gäller också hemmaplan.... Trist :(
 
Jag pratar om alla resmål jag besökt, inte senaste året. Jag missade Dr.Miles frågeställning!
Jag kunde fått med Seoul om jag inte avbokat resan till Khabarovsk :). Senaste två månaderna har det dock blivit 0(!!!) resor till utlandet. Nästkommande veckorna gäller också hemmaplan.... Trist :(

Jaha, jag tänkte väl. :p
Attans, jag som var lite småsugen på Khakarovsk hade gärna sett en reserapport.

18 av 20 lär jag besöka inom sinom tid men jag tror inte jag kommer besöka Taipei och Riyadh men man ska aldrig säga aldrig.
 
Toppen