Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda

Dr. Miles

Expert
Har försökt googla lite på detta, men blir inte riktigt klok ändå. Är det tåg, eller buss som är bäst och bekvämast.

Har du inte lyckats att få NH flyg mellan Tokyo Narita och Komatsu?

När det gäller transfer mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda, skulle jag rekommendera Airport Limousine då åker man mellan ankomstvåning till avgångsvåning på mellan de flygplatserna.
Med tåget måste du gå ner till tågstationen, åka tåg, gå upp till avågångsvåning. Det kan vara trottsamt.
Chaufförerna på dessa bussar har bra kontakter om trafikläget (de kör omvägar ifall det är kö på motorvägen), så brukar man komma till målet i tid.
 

GillBates

Medlem
Har du inte lyckats att få NH flyg mellan Tokyo Narita och Komatsu?
Nej, det fanns inga award seats på flygningarna från NRT-KMQ, men hem behöver jag inte byta.

När det gäller transfer mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda, skulle jag rekommendera Airport Limousine då åker man mellan ankomstvåning till avgångsvåning på mellan de flygplatserna.
Med tåget måste du gå ner till tågstationen, åka tåg, gå upp till avågångsvåning. Det kan vara trottsamt.
Chaufförerna på dessa bussar har bra kontakter om trafikläget (de kör omvägar ifall det är kö på motorvägen), så brukar man komma till målet i tid.

Bringman: Har du åkt buss mellan flygplatserna eller bara in till centrala Tokyo? Den buss AHO refererar till antar jag går direkt till HND.
 

Dr. Miles

Expert
Ett tips till dig, GillBates.

Om din flight från Tokyo Haneda är ANA(NH), kan du prova på Tokyo Narita flygplats att kontakta ANA inrikes check in om det går att ändra din flight till den som avgår från Tokyo Narita.
ANA brukar vara ganska schyssta när det gäller ändring av flyg till tidigare flight på inrikes flyg.

Om de inte går med på det, då far du vidare till Tokyo Haneda som planerat.
 

GillBates

Medlem
Ett tips till dig, GillBates.

Om din flight från Tokyo Haneda är ANA(NH), kan du prova på Tokyo Narita flygplats att kontakta ANA inrikes check in om det går att ändra din flight till den som avgår från Tokyo Narita.
ANA brukar vara ganska schyssta när det gäller ändring av flyg till tidigare flight på inrikes flyg.

Om de inte går med på det, då far du vidare till Tokyo Haneda som planerat.

Tack. Det kommer jag absolut att prova.
 

Bringman

Medlem
Nej, det fanns inga award seats på flygningarna från NRT-KMQ, men hem behöver jag inte byta.



Bringman: Har du åkt buss mellan flygplatserna eller bara in till centrala Tokyo? Den buss AHO refererar till antar jag går direkt till HND.

Jag åkte bussen in till centrala Tokyo. Ja bussen som AHO refererar till går direkt NRT-HND.
 

Glenn E

Medlem
Jag kommer in till Heneda kl 22.30 på en torsdag från Bangkok och ska vidare dagen därpå med ANA första klass till Frankfurt kl 11.25.
Vad är bäst?
Hotell på Heneda och buss på morgonen till Narita?:confused:
 

Dr. Miles

Expert
Jag kommer in till Heneda kl 22.30 på en torsdag från Bangkok och ska vidare dagen därpå med ANA första klass till Frankfurt kl 11.25.
Vad är bäst?
Hotell på Heneda och buss på morgonen till Narita?:confused:

Ett sätt är, ta direkttåg till Asakusa och bo på ett hotell där. Sedan ta ett annat direkttåg till Narita flygplatsen på morgonen.
Det finns ändå inte något hotell i Tokyo Hanedas utrikesterminal.

Sista direkttåg från Tokyo Haneda utrikesterminal mot Asakusa avgår kl. 23:20

Tokyo Haneda utrikesterminal -> Asakusa : 600 JPY / ca 45 min
Asakusa -> Tokyo Narita T1 (Star Alliance flygningar): 1.240 JPY / ca 90 min
 
Toppen