Senaste nytt

Ny app för Swedavias flygplatser

Kebalibre

Medlem
Idag lanserar Arlanda en ny app, mer info om den finns här.

Edit: En del bra nyheter men tyvärr saknas fortfarande gate information.
 
Last edited:

Mickey

Medlem
Testade precis appen och fick ett bra första intryck. Tycker också att det är bra att dem inkluderat samtliga flygplatser som ägs av Swedavia i appen. Men som du säger saknas fortfarande gateinfon :(
 

Kebalibre

Medlem
Testade precis appen och fick ett bra första intryck. Tycker också att det är bra att dem inkluderat samtliga flygplatser som ägs av Swedavia i appen. Men som du säger saknas fortfarande gateinfon :(
Funktionen "Mina flyg" verkar inte fungera, eller så är det jag som är trög.
 

Jacob

Medlem
Det är egentligen ingen ny app för Arlanda utan en ny gemensam app för Swedavias alla flygplatser.

Stockholm Arlanda Airport, Göteborg Landvetter Airport, Bromma Stockholm Airport, Malmö Airport, Ronneby Airport, Visby Airport, Åre Östersund Airport, Umeå Airport, Luleå Airport samt Kiruna Airport.

Följande funktioner finns i appen:

Angångar och ankomster i realtid
Funktionen ”Mina flyg” som innehåller information om den egna bokningen
Utbud av restauranger som resenärerna kan recensera direkt i appen
Utbud av shopping och resenärsservice
Nyheter
Parkeringskarta (Arlanda, Landvetter, Bromma och Malmö)
Karta över flygplatsen (Arlanda och Landvetter)
Parkeringsbokning: boka och betala direkt (Arlanda och Landvetter)
Checka in direkt på flygplatsens Facebooksida (Arlanda och Landvetter)
Avgångstider för Arlanda Express (Arlanda)
 

mha321

Medlem
Verkar ju som några småintressanta funktioner även om gate-info hade varit det viktigaste.

Men man frågar sig vilken av dessa funktioner som kräver att de får reda på vilka andra appar som jag använder i telefonen samtidigt... Känns inte som rimligt på något sätt alls. Tanken god, men gör om och gör rätt!
 

MarcusC

Medlem
Arlandas App visar "automatiskt" de flighter som skall ankomma/avgå vid aktuell tid. Detta gäller inte övriga flygplatser vilket är lite synd..hoppas Swedavia fixar detta.
 

MarcusC

Medlem
Välkommen utveckling, underlättar ju helt klart att se i appen gate&boarding tid. Man kan även se beräknad tid för bagage på ankomster. Skall bli intresssant se hur detta överenstämmer med verkligheten.
 
Toppen