Senaste nytt

Lågprisbussar till Berlin - Samarbete mellan Swebus & Stena Line

Palazzi

Medlem
Bussbolaget Swebus har tillsammans med rederiet Stena Line i dagarna lanserat en "lågprisbusslinje" från fyra svenska städer till Berlin och Sassnitz (gränshandel).

Bussarna avgår från Göteborg, Helsingborg, Malmö med destination Trelleborg, där man byter till färja.

Tidtabell
Ditresa to, lö
Malmö 06.25
Trelleborg 07.15
Sassnitz 12.00
Berlin 16.00

Hemresa fr, sö
Berlin 08.00
Bordershop 11.30
Sassnitz 12.45
Trelleborg 16.45
Malmö 17.35

Prislista
Vuxen Student/ungdom/pensionär Barn
Trelleborg 399 kr 319 kr 29 kr
Malmö 399 kr 319 kr 29 kr
Helsingborg 459 kr 369 kr 29 kr
Göteborg 569 kr 459 kr 29 kr

Bokning: Swebus - Stena Line 848
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att man kan flyga Lufthansa från Arlanda för samma pris så tror jag nog att jag avstår från att åka buss :)
 

Palazzi

Medlem
Med tanke på att man kan flyga Lufthansa från Arlanda för samma pris så tror jag nog att jag avstår från att åka buss :)

Jag med, men av andra anledningar. Om man inte bor i Märsta ryker ju halva detta biljettpris bara för buss/tåg till flygplatsen...

Men att sitta med mina 190cm i en Swebus flera timmar....*ryser*.... Jag väntar till SJ/DB kör direkttåg Stockholm-Hamburg (2021) innan jag väljer bort flyget.

Denna linje kommer säkert falla någon i smaken :) (kanske inte på BC.se).
 

palmen

Moderator
Jag med, men av andra anledningar. Om man inte bor i Märsta ryker ju halva detta biljettpris bara för buss/tåg till flygplatsen...

Alla med SL-kort kan åka "gratis" till Arlanda om de känner för det, man behöver inte bo i Märsta men m an blir tvungen att byta till buss där.

Halva grejen med denna resa är väl dock att stanna till vid bordershopen? :)
 

Johannes

Medlem
Då erbjudandet inte gäller för Stockholm är det väl knappast intressant :)

som ex-GOT tar jag nog AirBerlin för 499 kr nästa gång också...
 

Palazzi

Medlem
Alla med SL-kort kan åka "gratis" till Arlanda om de känner för det, man behöver inte bo i Märsta men m an blir tvungen att byta till buss där.

Halva grejen med denna resa är väl dock att stanna till vid bordershopen? :)

Jodå, är medveten om detta. Menade det mer som en fingervisning om totalkostnaden till Jonas C, som inte bor i Stockholm :) (likt mig),
 

Palazzi

Medlem
Då erbjudandet inte gäller för Stockholm är det väl knappast intressant :)

som ex-GOT tar jag nog AirBerlin för 499 kr nästa gång också...

Det var ett bra pris! Man får kanske byta över helt till OW om Lufthansa flyttar över för mycket linjer på Germanwings... Finns ju inte supermånga alternativ till norra Europa då. LOT vet man ju inte hur länge de blir kvar, och är inte särskilt förtjust i tanken på att vända i södra Europa. SAS har ju inte jättehög frekvens, och inte jättestor täckning.

Vet att inte Air Berlin är ett fantastiskt bolag (servicemässigt) men det är ju korta flighter. De har även fantastiskt många linjer till Italien...

Tillbaka till topic: Vi får se hur linjen går :) Finns det inte tåg med Veolia från Malmö också?
 

MarcusC

Medlem
Det fina med AirBerlin är de ofta har låga priser ända fram till avgång, bokade GOT-TXL igår..799-: per väg ut igår/hem idag.

LH hade kostat över 10000 från GOT.
 
Toppen