Senaste nytt

Tips på hotell i Dakar, Senegal

Jacob

Medlem
Jag har en resa bokad till Dakar i juni månad och det är dags att leta hotell. Någon som har tips på något bra, prisvärt och någorlunda väl beläget hotell i staden?

Har tittat lite på Radisson Blu och Novotel. Någon som testat dessa? Radisson Blu ser riktigt trevligt ut men verkar ligga lite utanför centrum.
 

Senator

Moderator
Jacob, skulle jo maila dig allt detta men lägger det ut här:

Hotel Lagon II har jag bott en vecka, helt ok. Härliga vyer, men frukost väldig "fransk" med baguette som ensam näring
Hotel Le Lagon **** luxe - Dakar Reservation Hotel Restaurant - Senegal

Pullman Dakar Teranga
Hotel in DAKAR - Book your hotel Pullman Dakar Teranga ligger fantastisk till, men rummen är delvis slitna. Fin promenad till stranden dock...

Novotel Dakar
Hotel Novotel Dakar: travel, stay or vacation, holiday at DAKAR

Ligger inte lika fint som Pullman, men mycket fräschare som hotell

Middag:
Le LAGON 1
Hotel Le Lagon **** luxe - Dakar - Senegal - Restaurant Le Lagon 1 mycket bra, härligt läge...

Utflykt:
Goree Island
House of Slaves (Gorée) - Wikipedia, the free encyclopedia
 

tomino

Medlem
Jag skulle rekommendera Pullman eller Radisson. Visst ligger Radisson lite utanför men inte mer än 5-10 minuter med taxi. Fördelen är att den ligger finare till. Pullman har en riktigt schysst pool och bra kvalité på restaurangen. Novotel skulle jag skippa. Har bott där många gånger och jag tycker den är rätt sliten. Restaurangen i Novotel är under all kritik, ingen servicekänsla och maten var riktigt dålig.
 

Jacob

Medlem
Tack för svaren. Tyckte Pullman såg ganska trist ut på bilderna men låter som de har andra fördelar.

Kanske ska tillägga att jag pratar flytande franska vilket brukar göra ganska mycket.

Årets sommarresa månne?
Nej det här är en fristående resa.
 

Jonas C

Medlem
Nej det här är en fristående resa.

Jag trodde också att detta var en del av Sommarresa 2013. Det skulle ju inte förvåna mig om Senegal var en ny "sweet-spot" för billiga IATA biljetter. Vi får i alla fall hoppas att Monsieur inte flyger Turkish Airlines, och hamnar i Bangladesh istället ;)
 
Toppen