Senaste nytt

Passageraruppgifter på BA inom Europa

Malu

Medlem
Har hjälpt några släktingar med att fixa en resa med BA ARN-LHR-ARN och tittar in på bokningen på BAs webbsida. Där blir man bryskt påmind om att det saknas passagerarinfo på bokningen, såsom passnummer, födelsedata, när passet går ut etc. Är det här verkligen något man måste fylla i innan avresa, eller kan jag glatt överlämna problemet till släktingarna när de kommer ut till Arlanda?? :) Eller behövs kanske inte informationen alls?
 

AABack2ARN

Medlem
Eller så överlåter du det arbetet till släktingarna att göra detta på nätet. Jag tror inte de kan checka in online utan att informationen är på plats och därmed inte helle välja platser.

Checkar de in manuellt på flygplatsen kan de behöva visa det kreditkort som bokningen gjordes med vilket kan ställa till med en del förvirring. Har förvisso inte hänt mig i Stockholm men väl i London.

Och ja personuppgifterna behövs fyllas i... Eftersom UK försöker efterleva sina släktingar USA i stort sett det mesta har även de infört APIS-data...
 

gusten

Medlem
Gäller inte bara BA utan det har med UK att göra. Låt släktingarna göra detta på flygplatsen så att det blir rätt... De skall ha giltiga pass med sig bara.
 
Toppen