Senaste nytt

Råd önskas: Billigt sätt att tjäna 100 Tier Points?

freno

Medlem
jag har 100 tp kvar för att nå nästa nivå. Vad är enklast/billigast att nå dessa?
Billigast är ju om någon snäll guldmedlem vill ge bort ett silver till mig ;)
Kan jag boka en 2 leg resa men bara resa den ena? eller är du tvungen att vara med på planet?
Tråkigt att åka arn-lhr två gånger.
 

Dr. Miles

Expert
En Stockholm-London tur och retur med British Airways Club Europe (40 + 40)
En Stockholm-Henslingfors tur och retur med Finnair Economy class (10 + 10)

Totalt ca 3.300 SEK inkl. skatter
 

Senator

Moderator
Nackdelen med RAK och det pris Jonas föreslår är att det kräver (om du hittar plats)
Övernattning London fre-lör
Övernattning Marrakech lör-sön
Övernattning London sön-mån

GLA, MAN, EDI kan göras lör-sön och kostar runt 3 000kr
 

Jonas C

Medlem
Det är synd att BA inte har samma billiga Club erbjudande från HEL. Annars fall hade det varit ett utmärkt och billigt sätt att bunkra upp TP. Billig Finnair till HEL för 500kr t/r + BA Club 2600 = 180 TP för strax över 3100kr.
 

gdaily

Medlem
Det är synd att BA inte har samma billiga Club erbjudande från HEL. Annars fall hade det varit ett utmärkt och billigt sätt att bunkra upp TP. Billig Finnair till HEL för 500kr t/r + BA Club 2600 = 180 TP för strax över 3100kr.
Men det finns ju ingen anledning för BA att ha erbjudande från HEL - på Stockholmsrutten (och Köpenhamn) så konkurrerar de med SAS (och Norwegian), men på Helsingforsrutten så är konkurrenten Finnair med i samma allians...
 

Senator

Moderator
Det är synd att BA inte har samma billiga Club erbjudande från HEL. Annars fall hade det varit ett utmärkt och billigt sätt att bunkra upp TP. Billig Finnair till HEL för 500kr t/r + BA Club 2600 = 180 TP för strax över 3100kr.

Nu vet inte jag vad Jonas menar:
HEL-LHR med BA
IAPLON BA I Round-Trip 2433(SEK) B

ARN-LON med BA
IAPLCY BA I Round-Trip 1330(SEK) B
IAPLON BA I Round-Trip 1330(SEK) B

Visst, det är en tusenlapp med från HEL, men fortfarande en bra deal.
 
Toppen