Senaste nytt

Avianca/TACA LifeMiles höjde Cash priser av Miles+Cash award

Randy Marsh

Medlem
Verkar blivit dyrare att köpa cash-delen av milesen för att boka bonusresor: AviancaTaca LifeMiles Cash + Miles Price Increase | LoyaltyLobby
Andra devalveringen av LifeMiles på en vecka, bägge helt utan förvarning! :mad:

LM utvecklar sig i rasande fart mot att bli ett riktigt skitprogram, så här är det nog bara att bränna sina inköpta poäng så fort som möjligt och överge detta hopplösa projekt. Tyvärr, men jag tror inte på någon vändning, det kommer nog bara att bli sämre och sämre.
 
Börjar tycka att LifeMiles är rätt oseriösa numera faktiskt.

Man höjer miles kostnaden + cash kostnaden utan att meddela före dessa ändringar.
Okej om man höjer men då ska man ju meddela i tid så folk har möjligheten att boka resor för det schema som gäller just då. Inte höja utan att säga något precis efter en kampanj dessutom.

Det är dock inte det värsta utan det absolut värsta är att man på deras facebook går ut och skriver t.ex:
(Kritiken är förövrigt inte nådig på facebook sidan där folk rasar... med all rätt.)

" Hi xxxxx, LifeMiles has not made any recent changes in its program nor has devalued its currency. "

Dags att döpa om bolaget till LieMiles! :eek:

(Har bokat upp nästan alla min poäng nu.)
 
Last edited:

Randy Marsh

Medlem
Det är det som är så illa: man genomför stora ändringar utan något som helst varsel. Det visar tyvärr att Avianca jobbar som ett typiskt tredje världen-företag, med obefintlig kundservice.

Och deras svar på facebook är i bästa Komiske Ali-stil...
 

Swisser

Medlem
Det är mycket tråkigt vad de håller på med. Det är inte seriöst med ett flertal devalveringar av deras program på mycket kort tid (3 inom ca 6 månader). Och att dessutom strax innan köra buy miles promotions gör ju inte det hela något bättre. De som röstade på LifeMiles i Freddie Award, skulle nog inte göra det igen. Det är bra att många har reagerat via Facebook etc. så att de får feedback att de inte kan göra som de vill, annars kommer de snabbt att förlora alla medvetna flygresenärer som medlemmar i deras program.
 

Palazzi

Medlem
Jaha, dags att bränna av sina sista miles då... Risken finns väl att de försämrar ytterligare och jag då står med 100.000mi till ingen nytta.

Guldkornen i C; ARN-EWR med United för ca 8.000T/R & ARN-ZRH-DXB T/R för 4.700kr verkar dock fortsatt finnas kvar
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som det är progressiv prissättning.

Första 4.000 miles är ungefär 30 USD per 1.000 miles men när man forstätter att öka Cash andel blir Cash priset blir billigare.

T ex vid köp av 46.000 miles av Cash andel blir 720,09 USD = 720,09 / 46 = ca 15,65 USD per 1.000 miles.

Det är klart dyrare än förr men inte orimligt dyrt, än.
 

Swisser

Medlem
Dr. Miles,
Du får ju lov att addera försämringarna, då ligger LifeMiles väldigt nära smärtgränsen. Personligen tycker jag att en höjning för cashdelen från USD 12.75 till över USD 15, vilket är mer än 20% prishöjning är en rejäl försämring. Man luras in i fållan av deras buy miles promotion och räknar med att kunna maximera nyttan med dessa köpta miles genom användandet av cashdelen, men så helt plötsligt höjer de priset på cashdelen.
Sedan vi började diskutera och analysera LifeMiles på detta forum har jag inte sett en enda förbättring i deras program, bara försämringar. De borde ju åtminstone införa en möjlighet att kunna mixa klasser i en bokning, öka maximala connecting time, samt införa möjligheter till stopovers och open-jaw i deras RT-biljetter.
 
Last edited:
Toppen