Senaste nytt

Air France HOP! Erfarenheter?

Palazzi

Medlem
Av någon underlig anledning står inte Genoa med på deras linjekarta... Är det något speciellt "operated by HOP" för just den flighten tro?
(The page you want to view does not exist in mobile version. | HOP)

Du tjänar miles och har alla andra fördelar som ditt FlyingBlue normalt ger dig (fram till avfärd). Ombord kan du förvänta dig en liten sötsak, en påse chips och en dricka (alkoholfri). Inget exceptionellt men i paritet med de flesta bolag i Europa... Lite sämre ombordservering än AF är det, men å andra sidan utmärker sig ju bolaget positivt när det gäller sådant.
 

erc

Medlem
Har HOP!-flighterna specifika prefix, eller har de AF-flightnummer?

Flyger AF-biljetterat mellan OSL och CDG i E170 och E190. Enligt fleetguiden är det HOP!-kärror numera.
 

Flood

Medlem
Flög HOP! mellan BOD-LYS häromdagen och de hade prefix Airlinair A5 4027. Kärran (CRJ 1000) var målad som HOP! och Brit Air som utförare. Det var HOP! på skyltar, boardingcard mm. Annars som Palazzi säger med poäng och ombordservice, förutom att det fanns 25 cl Heineken att få tillsammans med de salta kexen i serveringen.
 

Flood

Medlem
Jag kan tillägga att poängen kom in redan efter två dagar. 400 poäng för 289 miles i U, så det har ju fungerat bra.

Wohoo, mina första Flying Blue poäng! :)
 

Agö

Medlem
Jag sitter fortfarande och klurar på HOP! Det lutar faktiskt åt det för att säkra FBG under 2014.
 

Pho

Medlem
Senast mellan GOT och CDG, så var det HOP!, men framför det lilla skynket var det ingen skillnad mot tidigare AF Regional.
 

joelflight

Medlem
Flög med HOP! mellan FRA-CDG. Kändes son AF regional för utom målningen. AF inredning, AF flightnummer, AF uniformer, AF logo på serveringen och servetter. Annars trevligt med en matig macka och kaffe på en dryg timmes flygning. Landade enligt tidtabell. Embraer 190 HOP! regional.JPG HOP! regional (2).JPG
 
Toppen