Senaste nytt

Bättre mat i First&Business class på Lufthansa long haul flygningar

Dr. Miles

Expert
Fr o m maj 2013 har Lufthansa förbättrat matupplevelsen ombord på long haul flygningar i First & Business class.

Förutom maten har Lufthansa också börjat satsa på drycksidan. Flera sorters te och även Weißbier och Altbier ingår nu i sortimentet.

Lufthansa F&B.jpg
(Foto: Lufthansa)

PAX International - Lufthansa adds style, Michelin-chef menus to First and Business


PAX International skrev:
Lufthansa adds style, Michelin-chef menus to First and Business

Starting May 1, First and Business-Class passengers enjoyed new service ideas, creative menus and new tableware. Dibbern supplied the flatware for Lufthansa's First Class

On flights from Germany, Lufthansa is offering “Culinary Delights” in a new program that is the next step on the airline’s, Star Chefs concept. Lufthansa Star Chefs alternate every two months, with each creating menus for First and Business Class for a two-month period as well.

“Our menus in First Class are mainly created by Star Chefs holding three Michelin Stars,” said Joerg Waber a spokesperson for Lufthansa. “The whole creation process is accompanied by the LSG Star Chef and LH product teams.”

Lufthansa Business Class been upgraded with more freshness and variety in the dishes. New varieties of tea, fresh milk for tea, coffee and juices have been added as well as ’Weißbier’ (wheat beer) and ’Altbier’ (dark beer).
 

Dr. Miles

Expert
Kommentär från tråden: http://www.businessclass.se/reserap...tockholm-istanbul-hong-kong-3.html#post141565
Fin rapport! Gillar verkligen att de har salt/peppar och olivolja på brickan. Till och med i C på andra bolag saknas det...

Det ser ut som Lufthansa lyssnat på ditt önskemål, A380*G ;)
In addition, there are new design elements such as individual salt and pepper pots for each passenger, an extra small bowl with olive oil and elegant glass carafes for fresh water.
 

A380*G

Medlem
Gillar verkligen hur LH först tar bort salt och peppar... sen magiskt återintroducerar det som värsta grejen! :D

Olivoljan är dock väldigt välkommen också!

Saknar LHs service där de tog bort brickan efter förrätten och man fick varmrätt och dessert serverad på duken.
 

j-n

Medlem
Efter flygning i LH First till Mexico City då vi var grymt besvikna på maten så hoppas jag på ett rejält lyft nu.
Qatar Business var väldigt mycket bättre än LH First... VI får se, upp till bevis.
 

A380*G

Medlem
Efter flygning i LH First till Mexico City då vi var grymt besvikna på maten så hoppas jag på ett rejält lyft nu.
Qatar Business var väldigt mycket bättre än LH First... VI får se, upp till bevis.

Trist att höra! Något speciellt som var dåligt? Antar att du syftar på maten nu, inte service, eller?
 

MarcusC

Medlem
Bättre mat i First&Business class på Lufthansa long haul flygningar

Swiss har en väldigt trevlig set up i F med ,
Olivolja, salt&pepparkvarn och brödkorg. Hade gärna sett något liknande på LH.
 

FT99

Medlem
Jag flög LH C long-haul precis i 748an, och då blev jag även tiltalad med namn, kan det vara en del av ett nytt service koncept? eller tur?
 

j-n

Medlem
Nja, det var väl en kombination. Jag har ganska mycket som jag tyckte hade förbättringspotential på LH First.
Maten på vägen hem gick helt enkelt inte att äta. Det var torrt, smakade ingenting och såg otroligt trist ut.
Annat som saknade klass var amnety kit, toaletterna, entertainment system, stolen funkade inte etc etc.
 
Toppen