Senaste nytt

Betala för handbagage i overhead bin

Lonelyflyer

Medlem
Kom inte på vad overhead bin heter nu..

Frontier Airlines i USA vill alltså ha 25$ (165sek) för att checka in handbagage i förväg
Det är gratis om man har en sån liten som får plats under stolen framför
Betalar man på plats vid gate däremot kan det kosta det 100$, (660 sek)

Frontier Carry-On Fee: Airline Plans To Charge Up To $100 For Luggage In Overhead Bin

tydligen tar väl folk med sig överjävligt mycke handbagage så det blir svårt med utrymmet
 

Senator

Moderator
Något att införa i Kina! :D

Mellandagarna 2010 skulle jag åka med min bror + sambo till New York. Juldagen drog ett gigantiskt oväder inöver den amerikanska östkusten, och många flighter blev inställda till BOS, alla NYC flygplatser ner till WAS. Men den 27:e valde (då) Continental skicka CO69 till EWR från ARN ca 3t sent.

Flighten hamnade i Cleveland, Ohio... Det gjorde också PVG/PEK/HKG-EWR 2 dagar i följd... Det kaos som utbröt den 28:e när EWR öppnade igen förvärrades av att just passagerna från dessa flighter totalt struntade i om man var bokade på en flight, och gick rakt ombord första och bästa flight med allt sin packning. Jag räknade minst 15 som blev bortplockade och i snitt, hade varje motsvarande 2 blå IKEA kassor som handbagage. Sedan hur CO inte hade bättre koll vid gaten kan jag inte svara på, men något mer kaosaktigt har jag aldrig varit med om, inte ens i Afrika.
 

A380*G

Medlem
Senator, gissar på att majoriteten av innehavarna av IKEA-påsarna var kineser. :)

Kineser är ett speciellt folk. Alla som bott i Kina eller rest mycket här vet hur de beter sig när de färdas med allmänna transportmedel. Hemskt!
Dock ska inte kantoneser dras över samma kam, de är civiliserade människor.
 

Senator

Moderator
Senator, gissar på att majoriteten av innehavarna av IKEA-påsarna var kineser. :)

Kineser är ett speciellt folk. Alla som bott i Kina eller rest mycket här vet hur de beter sig när de färdas med allmänna transportmedel. Hemskt!
Dock ska inte kantoneser dras över samma kam, de är civiliserade människor.

Jag är jo lite PC av mig (Politically Correct) och försöker att inte generalisera för mycket, men det var inte Billy Joe Bob från Dumbassville, Alabama som hade dessa. Han hade däremot Sam's Clubs senaste erbjudande från Samsonite i storlek XXL som SAS skulle behandla som överviktig eller för stor i kabinen. Dock var Billy Joe Bob smart nog att läsa att det inte var just den flighten han skulle på, och har förmågan att förstå vad en kö är.

Och där gick min PC och icke-generalisering åt skogen....
 
Toppen