Senaste nytt

Kan detta vara det sämsta bonusprogrammet i Star Alliance?

Jonas C

Medlem
Jag har länge varit under uppfattningen att Miles&More är det minst generösa bonusprogram som Star Alliance har att erbjuda. Detta fram tills häromdagen då jag av ren slump kom över TAP Portugals bonusprogram Victoria.

Ribban för Star Gold var ungefär vad man kan förvänta sig av de övriga programmen i Star, dvs 50 segment eller 70K status miles. Däremot så föll jag nästan av stolen när jag kom över deras award chart.

Prisexempel:

1: Bonusresa i Economy mellan Europa och Asien: 130 000 miles + skatter & bränsletillägg

2: Bonusresa i Business mellan Europa och Mellanöstern: 120 000 miles + skatter & bränsletillägg (hos de flesta andra program brukar motsvarande resa kosta omkring hälften)

Ett plus är dock att man tydligen kan boka Singapore Airlines mot ett tillägg på 15% i miles kostnad.

Hela tabellen finns här: Star Alliance Member Airlines - Miles required for a Free Ticket on Star Alliance - TAP Victoria
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, det ser ut som det är värre än Shenzhen Airlines tidigare FFP, King Club. :p
(numera har de blivit integrerad till Air Chinas PhoenixMiles)

http://www.businessclass.se/star-al...-i-star-alliance-2012-nov-29-a.html#post77698

Snabbinfo:

Shenzhen Airlines FFP: 尊鹏俱乐部 (King Club)

Medlemsnivå:
Silver: 20% bonus på ZH flygningar
Gold: 40% bonus på ZH flygningar
Platinum: 60% bonus på ZH flygningar

Intjäning:
Man kan tjäna miles på Shenzhen Airlines(ZH), Air China(CA) flygningar samt codeshare flygningar med ANA(NH)

Användning:
Det går att boka bonusresa på ZH, CA och NH. Dock går ej att kombinera.

Bonusresa exempel:
Kina-Europa med Air China:
50.000 miles i Economy, 80.000 miles i Business, 120.000 miles i First per enkelresa.

Japan-Europa/USA med ANA
50.000 miles i Economy, 75.000 miles i Business, 100.000 miles i First per enkelresa.​
 
Toppen