Senaste nytt

Vem vet något om Qatar Airways Business class?

rvarttinen

Medlem
Har en flygning bokad där frun och jag åker österut via Doha i Business Class. Har läst en del om deras dedikerade Business terminal i Doha. Verkar imponerande. Det intryck jag får hittils är att de håller hög klass och servicenivå.

Dock, vem har någon erfaranhet av att flyga med dem? Läste nyligen i ennan tråd om hur servicenivån kan variera hos dessa bolag från Mellanöstern som vuxit snabbt med blandad kabinpersonal. Gäller det även Qatar Airways?

Tackar på förhand.
 
Last edited:

johannesa

Medlem
Jag har flugit Qatar i Business ARN-CPT via JNB. Extremt bra service måste jag säga och inget att klaga på när det gäller hårdvaran heller. Speciellt i deras Boeing 777. Stolarna i de A330-200 som de använder ARN-DOH är inte fullt lika bekväma, inte riktiga lie-flat etc. men ändå riktigt bra nivå, inte minst med tanke på att det är dagflyg ARN-DOH.

Premium Terminalen i Doha är imponerande. Den är indelad i en del för First Class som jag tyvärr inte har besökt och en avdelning för business. I business-delen finns tre olika serveringar både buffet och á la carte, duschar, lekrum, rökrum och gott om platser att sitta. Däremot finns det inte några riktigt bra vilstolar vilket kan bli lite obekvämt om man ska försöka sova och eftersom QR.s flyg från Sverige kan innebära en transfer på upp emot 8 timmar kan man bli lite mör. Shoppingen är väl inget att hurra över men de har det nödvändigaste i en liten tax-free butik en trappa ner precis vid avgångsgaterna.
 
Last edited:

flying

Medlem
Har flugit ARN-DOH-HKG och servicen är oklanderlig. Håller en mycket högre nivå än Emirates som verkligen kan blada och ge. Är du dessutom van vid SAS service så kommer du INTE bli besviken!
 
Åkte Qatar business Tokyo-Doha 777 i vintras - tyckte det var fantastiskt bra. Bra säten, bra mat. Dessutom serverades det en Brunello från samma vingård som vi besökte i somras - bonus! Kanske något opersonlig service (verkar vara många som tycker). Trevligt med pyjamas oxå :) och bra amenity bags.
Doha-Sthlm åkte vi Airbus (330?). Sätena är ju inte lika bra men kabinen var fräsch - tyckte maten var bra även på den trippen.
 
Toppen