Senaste nytt

Hitta Award flyg till Las Vegas över Midsommar

jurgenb

Medlem
Försöker hitta möjliga *A awards till LAS över Midsommar men verkar klurigare än jag upplevt tidigare.
Är jag ute i för god tid även för UA och inte bara LH flyg eller är det helt enkelt platsbrist för Awards under sommaren?

Är ute efter F/C awards och har absolut möjlighet att göra knasiga routes.

Utgår från STO ARN

Märkligt att jag inte får upp en enda award i vare sig F/C/Y för ex FRA/MUC-DEN, FRA/MUC-SFO, FRA/MUC-LAX osv.. någon enstaka på IAD, IAH, ORD men sinnessjukt få avgångar?!
Något generellt som hänt inom *A eller hos Expertflyer - man börjar ju undra?!
 
Last edited:

Senator

Moderator
Inrikes USA kan vara kämpigt på sommaren med UA och US. Man hittar nog nästan alltid något till större hubbar som ORD, EWR, IAD.

Jag hittar ganska bra tillgänglighet med UA och LH till ORD den 18-19 juni i affärsklass och UA GlobalFirst. 23 juni hem från ORD finns en del alternativ samma med 25.

ORD-LAS finns dock via IAH, LAX och SFO :) Vissa dagar går B787 mellan ORD-IAH!
 

jurgenb

Medlem
Tack Senator

Får göra lite hårdare grävning på Expert då helt enkelt! 787 vore ju kul o klämma in!
Samtidigt är det väl fortfarande så att LHs F Awards inte släpps ut förrens 2v innan avgång va?

Mina tidigare F Awards har jag faktiskt alltid bokat in inom just 14d intervallet med - får man väl säga - stor framgång :) även MUC-SFO LH F (nya F) bokade jag förra sommaren några dagar innan avfärd - trots spikade konferensdatum i SFO.. "living on the edge" ;)
 

jurgenb

Medlem
Måste dock påstå att när jag söker ex *A ORD-IAH/LAX/SFO 19JUN så får jag ingen tillgänglighet på vare sig F/C awards.. du säger god tillgänglighet.. jag kör Expertflyers Award sök, söker du platstillgång generellt o kollar O/I klasserna därifrån istället?
 

Senator

Moderator
Går dom där o boka med EB poäng är frågan då!? Kan tänka mig att man måste vara UAMP

Det går för mig att boka detta med Miles & More. Jag söker utan att vara inloggat så jag ser inte inventory som enbart är för UAMP. Men SAS verkar ha problem ibland med detta.

Sedan är min regel alltid segment för segment...
 

jurgenb

Medlem
Japp håller med, segment för segment är det bästa.. mer rädd att EB är för underprioriterade jmf med M&M poängen!
 

A380*G

Medlem
UA visar ju phantom space ibland, dvs bonusplatser som enligt deras beräkningar/erfarenhet kommer öppnas upp senare.
 

jurgenb

Medlem
Verkar gälla ungefär samma som tidigare när jag bokat, uthållighet. Tittar man några dagar fram i tiden så finns det gott om resor främst med LH 74H och 388 i C till LAX/IAD o därefter UA C (Domestic F) direkt till LAS så är väl bara hålla på sig lite till :)
 
Toppen