Senaste nytt

Sen till flyget - öppnade nödutgång

Totopez

Medlem
Var sen till flyget

Jag vet inte vilket bolag det gällde, och jag förstår absolut inte hur personen tagit sig ut på plattan och lyckats få upp en nödutgång?
Någon som var där eller har mer info?
 

vicce

Medlem
Låter ju spännande... Jag undrar lite vilken nödutgång de menar, och hur han kom in utan att ha någon trappa eller liknande? Troligtvis så är det något bolag som flyger med turboprop, då exempelvis Malmö Aviations plan måste ha en trappa för att du ska kunna komma in eller ut ur "dörren".
 
Jag tror att man får ta denna artikel med en rejäl nypa salt. TF har inga "nödutgångar" utan bara huvuddörrarna som man måste ta trappa upp för att komma till. Tror inte att han lyckades med att hoppa upp till t ex. L1. Hade det varit ett turbopropp så kan man ju via vingen ta sig till en nödutgång vid vingen. Men knappast troligt här heller .
 

Patrik

Medlem
Kan ju vara en nödutgång i själva terminalen som användes. Kvällstidningsjournalister förstår inte skillnaden på en nödutgång på ett flygplan och på en byggnad... :rolleyes:
 

Lukas2

Medlem
Kan ju vara en nödutgång i själva terminalen som användes. Kvällstidningsjournalister förstår inte skillnaden på en nödutgång på ett flygplan och på en byggnad... :rolleyes:

Mmm.. misstänker att de syftar på nödutgång i terminalen. :) Fast det är ju jäkligt konstigt skrivet för det står ju att, "I stället lyckades han till slut ta sig in till flygplanet - via dess nödutgång." Låter ju onekligen som att han tagit sig in i flygplanet.
 

doc

Medlem
Jag instämmer med ovan att det måste ha varit en nödutgång i terminalen som användes. Det är säkert ett syftningsfel som förts vidare när artiklarna skrivits om några gånger. "Dess nödutgång" skulle någon gång ha kunnat syfta på terminalens nödutgång.
 

erhel

Medlem
Läste notis i DN i morse som var lite tydligare. Han hade nyttjat en nödutgång i terminalen för att sedan ta sig ut till flygplanet. Planet hade troligen inte rullat bort trappan ännu (kan ex. vara så att de väntade på papper från rampagenterna). Hur som helst kan det bli jobbigt för honom i efterhand. Olaga intrång på ett skyddsobjekt är inte något som man bara skakar av sig.
 

vicce

Medlem
Jag instämmer med ovan att det måste ha varit en nödutgång i terminalen som användes. Det är säkert ett syftningsfel som förts vidare när artiklarna skrivits om några gånger. "Dess nödutgång" skulle någon gång ha kunnat syfta på terminalens nödutgång.

Jag skulle tro att det är ett medvetet syftningsfel, för att få mer läsare, det är ju mer spännande om det är nödutgången i flygplanet än nödutgången i terminalen.
 
Toppen