Dennis Jansson
Ny medlem
Med risk för att detta är på fel ställe har jag en fråga till trevliga flygkompisar.
Jag kommer åka till en liten håla i Ecuador som heter Quito, jag har tidigare nyttjat expert-flyer, men gillar den lite mer personliga touchen vi som reser från Sverige har när vi delar erfarenheter här.
En resa med United till Quito, via Houston kostar kring 34, mina tidigare erfarenheter av United First är att dom är rätt sunkiga i allt utöver skärmen, jag har aldrig åkt i deras 757 (kan inte minnas att jag någonsin åkt en 757). Har någon erfarenhet av sträckan Stockholm - Houston i Uniteds First (jag avskyr verkligen deras skymall).
Utöver de dyra drakarna (för jag är inte von anka, utan bara en vanlig snubbe som gillar att ligga när jag flyger), som SIA och Emirates tycker jag att BA gör bästa business class för tillfället. Tyvärr är deras First ett skämt (väljer deras business kabin innan deras first kabin).
Då kanske jag kan saxa resan, är det någon som har tips på hur jag gör följande manöver:
1 - Hittar 180 graders mellan Quito och USA (någonstans).
2 - Hittar antingen en BA business, eller Swiss nya first, eller LH nya first till USA, där jag kan koppla ihop mig med den 180 graders som går mellan Quito och USA.
Jag tror det var förra året när BA hade en drive med Business för typ 13 till USA, hur ofta drar dom ner brallorna på det sättet? 30k poäng för att komma till First monster billigt. Dom slänger ju sina poäng efter en.
Sedan har jag en fråga till Er som säkert är mer inne i gamet än mig (jag brukade ha kring 350-400 lyft om året tidigare, men nu endast 20-30 lyft). Är det bara jag som tycker Qatar är helt urusla? Kabinerna är ju sunkiga, maten rätt keff etc. Den enda anledningen att åka med dom är att business utgången i Doha är OK (den är knappast bra), då är dessutom deras VIP service klart värd pengarna.
Jag undrar också om jag är den enda som reagerar på att man får de sämsta villkoren på en biljett som det är en TOR? Senast jag var i Doha valde jag att uppgradera till flexibel business (jösses deras business är ju ett skämt), men när jag ville skjuta datum ville dom ha 1500kr för att min utresa var en Z. När man väl fick snacka med deras urusla expats som sitter i Doha är dom helt oflexibla.
Ber ödmjukast moderator att flytta tråden rätt, det kanske borde varit två inlägg, men det är den första delen Arlanda - Quito 180 grader på under 20 timmar jag är mest intresserad av. KLM hade en biljett för 34 kak i business, men jag tror min mentala smärtgräns går kring 27.
- Dennis
Jag kommer åka till en liten håla i Ecuador som heter Quito, jag har tidigare nyttjat expert-flyer, men gillar den lite mer personliga touchen vi som reser från Sverige har när vi delar erfarenheter här.
En resa med United till Quito, via Houston kostar kring 34, mina tidigare erfarenheter av United First är att dom är rätt sunkiga i allt utöver skärmen, jag har aldrig åkt i deras 757 (kan inte minnas att jag någonsin åkt en 757). Har någon erfarenhet av sträckan Stockholm - Houston i Uniteds First (jag avskyr verkligen deras skymall).
Utöver de dyra drakarna (för jag är inte von anka, utan bara en vanlig snubbe som gillar att ligga när jag flyger), som SIA och Emirates tycker jag att BA gör bästa business class för tillfället. Tyvärr är deras First ett skämt (väljer deras business kabin innan deras first kabin).
Då kanske jag kan saxa resan, är det någon som har tips på hur jag gör följande manöver:
1 - Hittar 180 graders mellan Quito och USA (någonstans).
2 - Hittar antingen en BA business, eller Swiss nya first, eller LH nya first till USA, där jag kan koppla ihop mig med den 180 graders som går mellan Quito och USA.
Jag tror det var förra året när BA hade en drive med Business för typ 13 till USA, hur ofta drar dom ner brallorna på det sättet? 30k poäng för att komma till First monster billigt. Dom slänger ju sina poäng efter en.
Sedan har jag en fråga till Er som säkert är mer inne i gamet än mig (jag brukade ha kring 350-400 lyft om året tidigare, men nu endast 20-30 lyft). Är det bara jag som tycker Qatar är helt urusla? Kabinerna är ju sunkiga, maten rätt keff etc. Den enda anledningen att åka med dom är att business utgången i Doha är OK (den är knappast bra), då är dessutom deras VIP service klart värd pengarna.
Jag undrar också om jag är den enda som reagerar på att man får de sämsta villkoren på en biljett som det är en TOR? Senast jag var i Doha valde jag att uppgradera till flexibel business (jösses deras business är ju ett skämt), men när jag ville skjuta datum ville dom ha 1500kr för att min utresa var en Z. När man väl fick snacka med deras urusla expats som sitter i Doha är dom helt oflexibla.
Ber ödmjukast moderator att flytta tråden rätt, det kanske borde varit två inlägg, men det är den första delen Arlanda - Quito 180 grader på under 20 timmar jag är mest intresserad av. KLM hade en biljett för 34 kak i business, men jag tror min mentala smärtgräns går kring 27.
- Dennis