Senaste nytt

Vem vet något om Etihad Business och First class ?

Lotta

Ny medlem
Finns det någon som har erfarenhet av Etihad Business eller First class ?
Reser varje år till Nya Zealand och har använt mig av Singapore Air. Dess First class är helt fantastisk.
I år hade jag tänkt vägen över Dubai, Abu Dhabi och skulle vara tacksam för synpunkter.
 

Ola

Ny medlem
Har varken haft nöjet att avnjuta Singapore Airlines i business eller First, så jag kan inte jämföra. Har dock rest en hel del med Etihad under det senaste året och det är definitivt inget fel med deras business class. Är du inte alltför lång/bred, så erbjuder sätena både bra sitt- och sovkomfort. Ett skäl till att jag personligen gillar Etihad är att de flera gånger "op-up:at" mig från business till First och det vill jag lova är en trevlig upplevelse - numera har jag guldkort, men det har hänt mig när jag varit såväl silver- som basmedlem. En nackdel är att det vid vissa tider kan vara väldigt överbefolkat i loungen i AUH.
Allt som allt ett riktigt bra bolag - har dock ännu inte upplevt hur de agerar mot mig som kund vid diverse "strul".
 
ETIHAD har den bästa Business Class jag har flugit med. Har du fönstersäte så är det i praktiken som en egen "kupe´". Stor skärm, laddning, USB + videoingång till TV'n, gott om utrymme för prylar mm. På AUH så har man egen businessterminal och complimenary limodrive om du kan ta en stop-over. När du checkar in så är det röda mattan och "Welcome Mr XXXX" redan innan du är framme vid disken. Kanonlounge med varm mat och ett dussin iMac.
Enda fördelen som EK har är att man slipper ett byte - om man är baserad i Skåne..
 

Jacob

Medlem
Överlag har jag uppfattningen att de Gulf-baserade flygbolagen brukar variera något mer i service än exempelvis många flygbolag i bortre Asien.
Samtliga flygbolag i regionen har växt snabbt på kort tid och har oftast en stor mix av stewards/flygvärdinnor från alla jordens hörn vilket gör det svårare för dem att få en stabil och konsekvent service.

Däremot är de oftast duktiga på den "hårda produkten" som stolar, kabiner och lounger.
 

Ola

Ny medlem
På tal om stewards/flygvärdinnor från jordens alla hörn, så hände det sig så att när lag klev ombord på en EY-flight från Lahore till Abu Dhabi och räckte över "stubben", så tittade flygvärdinnan på mig och frågade på klingande finlandssvenska var jag kom ifrån - kändes skönt att höra som svensk efter 3 veckor i Pakistan.
 
Toppen