Senaste nytt

Open jaw i olika klasser med t.ex. British Airways

Jag vill boka en biljett som är economy eller economy plus från CPH - MIA och sen hem LAS - CPH i business. Helst med British Airways. Men det verkar inte som det går att söka en sådan biljett på deras hemsida? Hur gör man då?
 

tourist

Medlem
Det finns en länk som heter Multi-city/stopovers till höger om knapparna för Return och One-way...
 

tourist

Medlem
Aha, sorry, det var jag som inte fattade ursprungsfrågan riktigt! Tyvärr, det har jag ingen erfarenhet av...
 
Ok. Någon erfarenhet av att boka en sådan biljett via resebyrå? På STA Travel verkade det inte gå (ska prova igen). Kanske bäst ringa till BA och boka så?
 
Ok, aldrig fått upp något sådant.

Ringde till dem och agenten sa att det inte gick att boka en sådan biljett på hemsidan men att hon kunde hjälpa mig. Hon hittade det fantastiska priset 16000 kr i economy dit och 15000 kr i business hem. Stabilt med tanke på att jag själv kan hitta en business (på deras hemsida) t/r för 25000 kr samma datum...
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag tror tyvärr din bokning blir lite för komplicerad när man vill både ha Open Jaw OCH mixa klasser. Jag har nog aldrig sätt en online lösning för detta.

Dock tycker jag senaste BA layouten point-to-point är bra som erbjuder öppet val av klasser... Hjälper nog inte dig.. Eftersom det inte är rea på WT eller WT+ just nu, kan det visa sig att CW är billigast i alla fall:

BA 1.JPG
 
Menar du att det skulle vara billigare åka business t/r än att ta economy dit?

I så fall blir det lurigt att välja, känner inte att business dit är värt riktigt så mycket, ska ju ändå inte sova mitt på dagen.

Håller med om att deras bokningssystem ser riktigt bra ut, när det inte är open jaw...där har de lite att jobba på.
 
Toppen