Senaste nytt

Arlanda Express stoppar taxiskojare på centralen

Morgan

Medlem
Arlanda Express stoppar dyra taxibilar i sina egna taxiköer vid Centralstationen, och Stockholms Hamnar gör likadant vid kryssningsterminalen i Frihamnen, och vid Tallink Siljas och Vikings terminaler.

Arlanda Express införde ett takpris redan i går, onsdag. Taxibilar med ett jämförelsepris över 375 kronor är inte längre välkomna att köra in i taxislingan vid Östra Järnvägsgatan.
Nu ska taxiskojarna stoppas i Stockholm - DN.SE

Ett steg i rätt riktning tycker jag, dock: 375 kr i jämförpris kan i praktiken innebära 50% högre pris på dagtid än t.ex. Taxi Stockholm. Det är fortfarande högt - för resenärerna finns det ingen anledning att betala mer än Taxi Stockholms priser!
 

vicce

Medlem
Tycker detta är jättebra! Det hjälper inte bara turister utan även stressade personer som bara hoppas in i en taxi utan att se efter vad det egentligen är för bolag.
 

Swisser

Medlem
Det är ett bra initiativ tycker jag.

Det är ju totalt fel att sko sig på stressade, okunniga eller utländska resenärer.
 

JensE

Medlem
Körde en AW vid Kornhamnstorg och där satt 1000:- ligan (4 bilar) och lurpassade igår på turisterna med halvt neddragna bakrutor.
Skojarna måste bort.
 

Stefan62

Medlem
Körde en AW vid Kornhamnstorg och där satt 1000:- ligan (4 bilar) och lurpassade igår på turisterna med halvt neddragna bakrutor.
Skojarna måste bort.

Ett dj-a gissel och elände med dessa lurendrejare!

För några år sedan hoppade jag in i en taxi utan att tänka mig för - det blev dubbelt så dyrt som det borde blivit, men jag hade noterat att förarlegitimationen inte fanns "väl synlig" i bilen och påpekade det. Föraren blev arg och för att göra en lång historia kort så visade det sig sedan att han inte hade någon förar-legitimation, utan körde "extra". Med hjälp av Diners blev resan gratis!
 
Last edited:

Mikael

Medlem
Samma problem finns väl på Arlanda (och andra flygplatser)? Får hoppas samma lösning implementeras där.
 

Alf

Medlem
Ett dj-a gissel och elände med dessa lurendrejare!

För några år sedan hoppade jag in i en taxi utan att tänka mig för - det blev dubbelt så dyrt som det borde blivit, men jag hade noterat att förarlegitimationen inte fanns "väl synlig" i bilen och påpekade det. Föraren blev arg och för att göra en lång historia kort så visade det sig sedan att han inte hade någon förar-legitimation, utan körde "extra". Med hjälp av Diners blev resan gratis!

På vilket sätt blev resan gratis? Tog han inte Diners, om inte hur lyckades du i så fall slippa betala kontant eller med annat kort?
 
Toppen