Senaste nytt

SAS startar Stockholm-Billund och Stockholm-Ålborg i augusti

Jacob

Medlem
I slutet på augusti startar SAS två nya linjer från Stockholm till Billund respektive Ålborg i Danmark. Linjerna kommer trafikeras av Braathens Regional.

Linjen Stockholm-Billund startar 18 augusti och kommer trafikeras med två dagliga avgångar i vardera riktning med undantag för lördagar.

Linjen Stockholm-Ålborg startar 19 augusti och kommer trafikeras med en avgång mitt på dagen på måndagar, torsdagar och söndagar.

Biljetter för de nya linjerna finns att boka från 17 maj. Ännu är inte de exakta tidtabellerna uppladdade i bokningssystemen.
 

Agö

Medlem
Intressant! Tittade så sent som idag på resa BLL-ARN. Dock i juni så det får bli via CPH eller möjligtvis med Sun Air. Bra SAS!
 

Palazzi

Medlem
Billund är kanonfint, och Legoland lär säkert bygga ett bra underlag sommartid :)
Aalborg ställer jag mig mer tveksam, men jag har ju ingen egentlig koll på vilka som kan tänkas resa den sträckan....
 

Roger J

Medlem
Båda dessa borde ha bra affärsresenärsunderlag. Borde startats tidigare. Byta till gate A3 eller liknande på CPH är inte så kul om ARN-flighten kommer till C-gate. Kommer inte saknas.
 

mankan69

Medlem
ATR-72 = mindre kul. Bra att Ålborg startas (i alla fall för min del), men mitt på dagen flyg 3ggr per per vecka då ska man ha flax om det råkar passa ens tider...
 
Billunds flygplats ligger ju i praktiken i Legoland, så visst borde man utnyttja detta genom att lansera weekendpaket etc. Har vänner i Norrland som nyttjade EB-poäng förra sommaren för en resa dit, blev ju ett gäng flighter fastän det inte är så långt: SDL - ARN - CPH - BLL t/r.
 
Toppen