Senaste nytt

Resa till Island - Saknar 20 TP till nästa tier

macmanden

Ny medlem
Hej alla!

Long time lurker här. Tack för att mycket bra forum!

Planerar att resa från ARN till KEF mitten på Juni (11 eller 12e juni till måndag 17e) med sambo.
Jag är Blue i dagsläget med 280 tier points samt 9600 avios.

Vad skulle det billigaste/enklaste sättet att åka till KEF ?
Tänker på om det finns någon mellanlandning som är bättre eller sämre.

Har inget emot att använda poängen så länge jag får de resterande 20 tierpointsen som saknas.

Tack på förhand!
 
Last edited:

macmanden

Ny medlem
Tack så mycket Senator!

Nej BA flyger ej direkt till KEF.

Det finns flera *Alliance bolag som åker London-KEF men endast AirBerlin från OW om jag hittat rätt. De är däremot betydligt dyrare än typ LH och SAS.

Men som sagt, jag behöver endast 20 TP så alla flyg behöver inte ge poäng.
 

macmanden

Ny medlem
Det vet jag och om jag förstått det rätt så ger alla enkel flyg med OW anslutna bolag minst 10 TP per leg (undantaget de allra billigaste ekonomi biljetterna som ger hälften)

Jag vet att många här på forumet har tillgång till bättre sökmotorer för biljetter än vad jag har och tänkte att dessa eventuellt kan hitta något intressant.
 

kristerj

Medlem
Hej,
Det kanske är bättre att ta med sambon på en weekend i London istället? Du åker för ca 1.500:- ToR och får 20 TP, sedan köper du billigast möjliga biljett till KEF med SAS eller kanske Icelandair? Island är en ingen "bra" destination för OW.
 

macmanden

Ny medlem
Bestämde mig för att vänta med de sista 20 TP och beställde resan med LH istället.

Följdfråga: Vart gör jag billigast en mini tp-run för 20 poäng från Stockholm ? :)
 
Toppen