Senaste nytt

När släpps award-platser på SAS?

skydiver

Medlem
Är det någon som vet när SAS släpper sina Award-platser?
Har precis, medvetet efter att ha hållt mig, löst ut min Amex 2-4-1 med siktet inställt på en bonusresa till EWR vid påsk nästa år. Men det finns inte en enda resa i April (oavsett klass). Så det känns som att de inte släpps 12 månader innan som jag hoppats. I mars finns det.
Någon som vet hur det faktiskt ligger till? 11 månader innan? Släpps de månadsvis stötvis?

Tacksam för svar.
 
Är det någon som vet när SAS släpper sina Award-platser?
Har precis, medvetet efter att ha hållt mig, löst ut min Amex 2-4-1 med siktet inställt på en bonusresa till EWR vid påsk nästa år. Men det finns inte en enda resa i April (oavsett klass). Så det känns som att de inte släpps 12 månader innan som jag hoppats. I mars finns det.
Någon som vet hur det faktiskt ligger till? 11 månader innan? Släpps de månadsvis stötvis?

Tacksam för svar.

Tror de börjar släppas 330 dagar innan, MEN ibland kan de helt plötsligt fyllas på med mer platser. Håll ögonen öppna !

/Mileshunter
 

Lonelyflyer

Medlem
Jobbade tidigare på telefonbokningen hos SAS
Det var folk som ringde varje dag och frågade på awardplatser, hetast till USA och Thailand

Dock fick jag aldrig heller nån koll på när de släpps, men 11 månader innan brukade det finnas, men sen är vissa sträckor väldigt attraktiva, och det är inte så att det släpps 20 platser i F eller C direkt
 

Nystrom

Medlem
Min erfarenhet är att de släpps 330 dagar före och dag för dag. Ha dock i minnet att det inte alltid kommer awardplatser i de högre serviceklasserna på "heta" sträckor och tider då man räknar med att dessa blir sålda. "Normalstuket" är 2 platser i Business och 4 i Eco X, men det kan som sagt variera.....
 
Vist du venter på awardseter på speisielle linjer på spesifike datoer så kan du signe deg opp på expertflyer.com. Da kan du sette opp mailvarsling når det blir award seter tilgjengelig på din flight.
 
Toppen