Senaste nytt

Aeroflot Business class i Z klass, tjänar man inte några miles längre?

Dr. Miles

Expert
Första frågan till vår nya företagsrepresentant @Aeroflot. :)

Jag skrev om detta i de här två Aeroflot deals tidigare. Det ser ut som man inte tjänar några miles på Aeroflot Business class som är bokad i Z klass längre.
och information från Aeroflots webbsida.

Mileage Calculator | Aeroflot

Aeroflot Bonus skrev:
Аttention! Under the air tickets booked on fare: O, X, Z, E, G, N – miles calculation is not performed. Starting from February 01, 2013 miles won’t be credited for tickets booked in fares O, X, F, G, V and for Business tickets booked in fares Z and R.

Är det verkligen så?

Om det är så är det en tråkig utveckling. :(
Man pröjsar ändå mycket mer pengar än vad man betalar för Economy class biljetter.



---EDIT: 2016-04-04---
Poängintjäning: (uppdaterad: 2016-04-04)
Aeroflot Z klass ger:

 
Last edited:

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej igen Dr. Miles,

Tack för din fråga.

Enligt de uppgifter vi har tilllgång till så erhåller man miles för Z-klass, vänligen se nedan bifogad länk, jag ska för säkerhets
skull stämma av med Aeroflot Bonus.

Miles Tables | Aeroflot


Vänlig hälsning,

Johan
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Dr. Miles,

Är det möjligt att du sänder länken till informationen du bifogade?

Tack.


Vänlig hälsning,
Johan
 

Dr. Miles

Expert
Är det möjligt att du sänder länken till informationen du bifogade?
Du kan klicka på länken i mitt första inlägg.
Mileage Calculator | Aeroflot

Där står det att fr o m 1 feb 2013 kan man inte tjäna några miles på Z klass biljetter.

och samtidigt står det så här på annan länk.
Screenshot20130513_1.png

Miles Tables | Aeroflot
[klicka på "How many points you can earn flying on different fares (from February 01, 2013)"]

Aeroflot Bonus skrev:
Miles won’t be credited for tickets booked in fares O, X, F, G, V and for employee's tickets booked in fares Z and R.
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Dr. Miles,

Beklagar dröjsmålet.

Har nu talat med Aeroflot Bonus i Moskva och fått officiellt bekräftat att man erhåller miles
för resa i Business Class och bokningsklass Z.

Tack för ditt tålamod.

Vänlig hälsning,

Johan
 

Olwi

Ny medlem
Jag tycker att det verkar konstigt att klass Y och B ger fler poäng än Z (enligt tabellen ovan)
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej Olwi,

Tack för din kommentar.
Y och B är ett års biljetter, Z tre månaders giltighet enligt våra noteringar,
enda kommentaren jag har för tillfället, beklagar.
Vänlig hälsning,

Johan
 

Johan_G

Medlem
Det står ju "employee's tickets booked in fares Z and R", då borde ju den enda här som drabbas vara Johan på Aeroflot.
 

Dr. Miles

Expert
Det står ju "employee's tickets booked in fares Z and R", då borde ju den enda här som drabbas vara Johan på Aeroflot.

Det står så på ena sida, men inte på andra sida. Det som gör att jag blev fundersam om vad som verkligen gäller.
Nu har Johan svarat att Aeroflot Z klass ger miles vid kreditering till Aeroflot Bonus.
 
Toppen