Senaste nytt

SAS återöppnar Oslo-New York

Jacob

Medlem
Den 28 mars var det nypremiär för rutten Oslo-New York (Newark). Rutten flögs fram till 2001 men lades ned som en följd av attentanten i USA och den efterföljande nedgången i flygindustrin. Rutten kommer flygas dagligen med en Airbus A330-300 med 34 säten i Business Class, 35 säten i Economy Extra och 195 säten i…
 
  • Gilla
Reactions: JNH

Jacob

Medlem
Den 28 mars var det nypremiär för rutten Oslo-New York (Newark).
Rutten flögs fram till 2001 men lades ned som en följd av attentanten i USA och den efterföljande nedgången i flygindustrin.

Rutten kommer flygas dagligen med en Airbus A330-300 med 34 säten i Business Class, 35 säten i Economy Extra och 195 säten i Economy Class.

SAS flyger sedan tidigare även Stockholm-Newark och Köpenhamn-Newark.
 

Gnopps

Medlem
Spännande att se flygtrafiken utvecklas i Norden. OSL har nu många avgångar till USA, CO flyger tidvis till och med 2 gånger om dagen! Vi får se hur det går för SK. Konkurrenterna är trots allt CO & US som båda är i samma allians (men vilket flygbolag är inte i Star Alliance nu förtiden?).
 

Gnopps

Medlem
Jag flyger mycket hellre SAS med en widebody A330 än någon liten Boeing 757 :)
Amen! Har än så länge sluppit flyga B757 över Atlanten, det är inte samma känsla av resa om det inte är ett stort flygplan. Air Canada är till och med snäppet värre och flyger London-St Johns med en Airbus 319!
 

Jacob

Medlem
Det finns en annan bra aspekt med nya linjen också - poängintjäningen!

Exempelvis i business class på SAS flyg får man:
Stockholm-New York: 9000 poäng
Köpenhamn-New York: 7800 poäng
Oslo-New York: 9000 poäng

Att flyga Stockholm-Oslo-New York ger alltså fler poäng än någon annan routing med SAS.
Och ändå är det egentligen ingen omväg! Borde inte bli mycket mer än en timme längre restid att flyga via Oslo...
 

Roger J

Medlem
Jag kan lätt tänka mig att stoppa i Oslo för poängen. Om man reser i C t/r så blir det 3000 Eurobonuspoäng extra... Dock är det inte lika bekvämt. Stockholm-New York är jju inte så långt till att börja med, har man då Business Class känns det lite synd att byta bort en timme restid mot en inrikes B738 typ ha ha... Men vad gör man inte för 3000 poäng!
 
Toppen