Golfkillen
Medlem
Har nu en fråga till detta underbara forum. I onsdags morse skulle jag ta BA142 från New Delhi till London för att slutligen hamna i Köpenhamn. Avgångstid var 0220 och ankomst 1250. Vid 0120 blev vi uppletade i loungen och fick besked att flighten var försenad och med stor sannolikhet inställd (motorproblem, dvs tekniskt fel). Det två vackra men beslutsoförmögna kvinnorna fick det hett om öronen då runt 20 businesspassagerare ville ha besked. Under tiden vid gaten var det ingen information alls. Jag sade direkt att ge mig ett hotellrum och boka om mig till 0830. De var som sagt inte betrodda att ta beslut och managern skulle komma inom 10 minuter (kom inte på två timmar). Blev till slut ombokad till 0830, men fick inget hotell och ingen övrig kompensation (mat ej nödvändigt då vi var i loungen). Skall nämnas att de vid 3 sa till oss att planet blev inställt till 100%, men infon i gaten var fortfarande delayed, kl 7 blev flighten inställd "på riktigt".
På grund av kortare transfer i London så var vi framme i Köpenhamn runt 18, drygt fem timmar försenade. Kändes dock som mer, och eftersom jag skulle hem och packa för en semesterresa dagen efter var jag arg.
Så, vad har jag rätt till? Ingenting? Poängkompensation? Monetär ersättning? Tacksam för er input.
På grund av kortare transfer i London så var vi framme i Köpenhamn runt 18, drygt fem timmar försenade. Kändes dock som mer, och eftersom jag skulle hem och packa för en semesterresa dagen efter var jag arg.
Så, vad har jag rätt till? Ingenting? Poängkompensation? Monetär ersättning? Tacksam för er input.