Senaste nytt

Vad krävs för uppgradering till United Airlines Economy Plus?

FrasseF

Medlem
Vad krävs för att få sitta i United Airlines Economy Plus?
Kan man få sitta i Economy Plus om man har t.ex. ett guldkort med Star Alliance? Eller måste man köpa en fullprisbiljett i economy class, som med SAS och deras economy extra?
 

GOTATH

Medlem
Flög FRA-IAD i februari 2008 med United. Lyckades välja Economy Plus vid incheckningen(tack Seatguru!). Hade bara ett vanligt EB-kort och en billig biljett. Väl ombord försökte några från "vanliga" economy att sätta sig i Plus, men då sa flygvärdinnorna att de platserna var för personer som betalat extra =) Hur det är idag vet jag icke!
 

JensE

Medlem
Gratis för United och Continental elite medlemmar.
Alla andra får betala.

Economy plus är något som kommer överleva mergen så det kommer rullas ut på Continental planen också.
Något som också överlever är UA's boarding :confused:
 

jurgenb

Medlem
LH Service Desk satte mig på ett Plus säte häromsistens när jag åkte FRA-SFO - jag frågade om det gick o göra nån uppgradering till Business med poäng el bla bla men det var fullt men då satte hon mig där, fönsterplats mot min tidigare sunkiga aisle i mittenraden..

Tack LH för den!
 

rlager

Medlem
Har en kompis som åker UA FRA-SFO på torsdag med UA0901. Han har uppgraderat från Economy till E+ för 109 USD. Har noterat att UA inte är med i Optiontown. Finns det något liknande Optiontown för UA så att han har chans att köpa upp sig till Business för en rimlig peng eller är det bara att gilla läget? Han är har tyvärr inte någon status med UA utan bara vanlig EBB så där lär det väl inte hända något.
 

Alx

Medlem
Han kan ju alltid köpa en upgrade vid incheckning/gate mot pengar. Ibland är det rätt OK pris om det finns gott om lediga platser.
 

Alx

Medlem
109USD lät mycket för UA ekonomi plus som innebär väldigt liten skillnad från vanlig ekonomi. Man kan allt som oftast bli uppgraderad dit gratis utan att ens behöva fråga. :)
 
Jag blev seatad i Ekonomi Plus på UA på ORD - LAS / LAS - ORD.
Betalade inget extra och är bara vanlig EBB, men enda fördelen lär ju vara att man kommer av planet snabbare =)
 

Senator

Moderator
Normalt så får Star Gold detta vid gaten om det finns plats och om man frågar snällt. I UA nya "pay per use policy" så tjänar man storkorven på alla dessa extra tjänster, så man väntar in i det sista med att släppa gratis till icke UA/CO status.

Nytt är att UA också säljer upgrades online till icke UA/CO status medlemmar. Jag åkte nyligen LAX-DEN med en A319. Där finns det bara 8 stolar i FIRST. Så skärmen vid gaten visade 26x UA MP 1k, PremExec som inte fick uppgradering ;)

Så skall man ha plats i FIRST eller ECON PLUS, kolla innan vilket flygplan och det kan vara smart betala innan.
 
Toppen