Hej
Har fått en överraskande hög ändring av skatter i samband med att jag ändrade datum (från 27 nov - 1 dec till 8-12 nov och mellanlanding på min Eurobonusresa:
Ursprunglig bokning:
TXL-FRA LH business
FRA-EWR United Global First
EWR-SFO United First
Ny bokning:
TXL-BRU Brussels Business
BRU-EWR United Global First
EWR-SFO United First
(Hemresan är identisk båda bokningarna, förutom ändrat datum. SFO-FRA United Global First; FRA-TXL LH Bus)
Skatter: 1116 kr till 1061 kr
Bränsletillägg: 738 kr till 3246 kr!
Baggage allowance: 3PC till 2 PC
Känns som en märklig ökning. Har inga problem med kostnaden som sådan, men vore intressant att förstå logiken. Är det SN eller UA som tar ut det höga tillägget? Antar UA. Och varför isåfall från BRU men inte från FRA? Vill de konkurrera med LH från FRA?
Några idéer?
Har fått en överraskande hög ändring av skatter i samband med att jag ändrade datum (från 27 nov - 1 dec till 8-12 nov och mellanlanding på min Eurobonusresa:
Ursprunglig bokning:
TXL-FRA LH business
FRA-EWR United Global First
EWR-SFO United First
Ny bokning:
TXL-BRU Brussels Business
BRU-EWR United Global First
EWR-SFO United First
(Hemresan är identisk båda bokningarna, förutom ändrat datum. SFO-FRA United Global First; FRA-TXL LH Bus)
Skatter: 1116 kr till 1061 kr
Bränsletillägg: 738 kr till 3246 kr!
Baggage allowance: 3PC till 2 PC
Känns som en märklig ökning. Har inga problem med kostnaden som sådan, men vore intressant att förstå logiken. Är det SN eller UA som tar ut det höga tillägget? Antar UA. Och varför isåfall från BRU men inte från FRA? Vill de konkurrera med LH från FRA?
Några idéer?