Senaste nytt

Blir EBG på tisdag -- kommer SAS att uppmärksamma i samband med flighten?

jsm

Medlem
Hej alla,

Har varit en flitig läsare av dessa mycket bra forum under en längre tid. Men har nu fått tummen ur och reggat mig.

Jag flyger en hel del men har aldrig varit EBG förut. Kommer bli det på tisdag när jag tar mig över 50 000 poängsgränsen med 1.5 månad kvar på kvalificeringsperioden.

Inför resan slog det mig, en sak: har SAS något system för att uppmärksamma att man uppnår EBG-status? (EBS blir inte uppmärksammat, det vet jag av erfarenhet)

Jag menar, borde inte vara så svårt rent tekniskt att ha koll på de sakerna för ett lojalitetsprogram som funnits i nästan 20 år. I mitt fall är caset ganska enkelt: flyger ekonomi TXL-ARN och är mindre än 1150 poäng från gränsen. Så om jag boardar är saken klar.

Tar inte ev uppmärksamhet som något givet, men det vore ju onekligen en snygg gest.

Är det någon som vet?
 

Creades

Medlem
Nej, du kommer inte bli uppmärksammad. Inte ens om du är EBG i 10 år och kvalificerar dig för ett elfte får du någon uppmärksamhet. EBG byter nästan ingenting förutom loungeaccess.
 

A380*G

Medlem
Välkommen till BC.se jsm. Tyvärr kommer du mest största sannolikhet inte märka någon skillnad i service/attention, förutom de officiella förmånerna. Ska du ha någon form av recognition inom SAS Group så får du flyga ihop ett EBP-kort.
 
Instämmer dessvärre med ovanstående talare. Men du kan ju alltid uppmärksamma detta själv! Beställ in något festligt från Cloud Shop och ge dig en klapp på ryggen - det blir roligare att flyga som EBG!
 

Alx

Medlem
Det krävs nog ett EBP för att överhuvudtaget bli uppmärksammad på annat sätt än de officiella förmånerna. Det är idag alldeles för lätt att flyga ihop ett EBG för att SAS rent administrativt ska kunna hålla reda på varenda kotte som uppnår det. Det hade blivit en mycket omfattande apparat och till vilken egentlig nytta?

Men grattis till ditt nyvunna EBG!
 

jsm

Medlem
Tack för snabba svar! Blir till att fira själv, bra idé! Champagne i ekonomiklass, blir första gången för mig

Har redan A3 Gold, så loungeaccess har jag redan. Men det blir bra med Fast Lane på Arlanda i alla fall.

Kanske man borde lägga in ett förslag om det i idébanken då. :) Kan ju ge en extra touch
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se jsm!

Det fanns en gång i tiden (3-4 år sedan?) en idé att man skulle göra lite spontantintiativ under året, överraska någon passagerare (främst EBG då) med en spontan uppgradering och någon gång hitta på något extra ombord. Det började hyfsat med att alla EBG fick fyra vouchers att använda för gratis smörgås+dryck (inkl öl/vin) i economy class ombord, men jag antar att resten dog ut bland alla ekonomiska problem och besparingar.

I övrigt är det väl som övriga redan kommenterat, förvänta dig inget extra. De enda som personalen verkligen håller koll på är VIPs och Pandions.
 

jsm

Medlem
Hmm, jag kollade matten lite:

ca 74000 EBG ==> ca 200 personer blir/rekvalificerar EBG varje

Fler än jag trodde. Väldigt vanligt med andra ord, men det hade ni ju redan koll på! :)
 

A380*G

Medlem
Hmm, jag kollade matten lite:

ca 74000 EBG ==> ca 200 personer blir/rekvalificerar EBG varje

Fler än jag trodde. Väldigt vanligt med andra ord, men det hade ni ju redan koll på! :)

Ja, men sen är antalet som blir/rekvalificerar sig till EBG på SAS-flyg varje dag betydligt lägre då samtliga flyg inom Star Alliance (med reservation för codeshare och icke bonusgrundande bokningsklasser) ger baspoäng.
 
Toppen