Senaste nytt

SJ Prio inför Stationsavgift på bonusresor till/från Arlanda C

Jonas C

Medlem
Noterade under dagen att SJ numera tar ut stationsavgift för bonusresor bokade till och från Arlanda C. Avgiften motsvarar 2500 poäng som läggs på utöver ordinarie biljettpris.

Prisexempel innan försämringen:

Västerås C – Arlanda C, 2Klass: 4000p

Prisexempel efter försämringen:

Västerås C – Arlanda C, 2Klass: 6500p

Det är helt klart trist att SJ Prio poängen tappar värde i samband med denna försämring. Bonusresor till/från Arlanda kunde tidigare betraktas som ett av de mest prisvärda sätten att spendera poängen på.
 

Jonas C

Medlem
... Och inte nog med att de höjer priserna, så kör de även på älgar, vägrar tala om att tågen är inställda och får folk att nästan missa flyget. Blir nog att avstå SJ helt framöver (såvida inte bytesmarginalen är 6 timmar. Mina 4 räckte nästan inte)
 

Axelll

Medlem
Och därför kommer jag nästa gång ta bussen till Uppsala och därifrån SJ3000 till Hudik, 87 sek + 4000 poäng istället för 10500 poäng
 

JoelG

Medlem
Tågen kör nog inte på älgarna med flit :), Reser man med t.ex. med SAS på linjer som är vältrafikerade så tycker jag ett tåg med en timmas bytestid då SJ och SAS har komma-fram-garanti inom Norden och Europa. Sen är ju en reseapp som Tågtavlan eller SJ värd att ha installerad i sin mobil när man reser med tåg.
 

twiggs

Medlem
... Och inte nog med att de höjer priserna, så kör de även på älgar, vägrar tala om att tågen är inställda och får folk att nästan missa flyget. Blir nog att avstå SJ helt framöver (såvida inte bytesmarginalen är 6 timmar. Mina 4 räckte nästan inte)

Mellan SAS och SJ räcker 45 min för inrikes och 60 min för utrikes så kommer de boka om dig till nästa möjliga resa samt hotell om det behövs.

Känns lite konstigt/udda att rekommendera tighta byten till andra som ska på bröllop men själv anse sig vara i behov av 4–6 timmars bytestid på Arlanda… :rolleyes:
 
Toppen