Senaste nytt

Malmö Aviation flyger från Stockholm terminal 1

Jacob

Medlem
En diskussion som brukar dyka upp emellanåt är vad som hände med terminal 1 på Arlanda. Det finns flera olika teorier men Malmö Aviation har i alla fall tagit fast på en, att terminal 1 är Bromma Flygplats.

Detta har man uppmärksammat med en reklamkampanj och en videofilm om flygbolaget. Lite lagom kaxigt, som det brukar vara.

[video=youtube;naZumEKRRXI]http://www.youtube.com/watch?v=naZumEKRRXI[/video]
 

Agö

Medlem
Mycket underhållande! Går denna på TV just nu? Flög till Bromma under fyra år med SN. Det finns givetvis många fördelar.
 
Mitt i City? För mig Stockholm City är något annat än Bromma. :) Under rusningstiden tar du dig snabbare med Arlanda Express till City från ARN än från BMA med flygbus eller taxi.
 

henke12

Medlem
AHO och Tommy, Visst kan det ta lika lång tid i rusning.

Men börjar du väga in gångavstånd, köer, incheckningstid(TF stänger 10 min innan avgång om du reser med handbagage), taxitider(till rullbanan), slottider så drar BMA ifrån ordentligt på en sträcka STO-GOT/MMA/UME
 

Dr. Miles

Expert
Jag har flyttat diskussion om var terminal 1 ligger till den här tråden.
Hoppas ni har överseende med detta.
 

vicce

Medlem
Tycker väl inte att Bromma ligger mitt i Stockholm City direkt, men mycket annat håller jag med om. Anledningen till att jag oftast flyger SAS mellan Göteborg-Stockholm är för att jag känner att jag har mer nytta av Star Alliance poäng än Malmö Aviations.

Reklamen var ganska bra, hon fick ju till slutklämmen om inte annat :)
 
Toppen