Senaste nytt

Tips: Önskas tips om resmål för sol och bad från Lucia till efter Nyår

nagm

Medlem
Vill ha tips på flygbiljetter på resmål till sol o bad, blir av med mitt EBG och vill få status inom Star igen.
Har även Guld hos hilton samt Carlson. Pris totalt under 50000 för flyg och hotell för två
 

TheEagle

Medlem
Jag skulle köpa biljett ARN-IST-BKK med Turkish i business för ca 11000 SEK. Visserligen ger biljetten bara 100% till EuroBonus men det är ändå ett väldigt bra pris och det finns fortfarande gott om datum i december och det blir i alla fall en del poäng på ditt konto. Sedan skulle jag flyga vidare. Lufthansa flyger t. ex. till Ho Chi Minh (SGN) för ca 3000 SEK i business, men man kan ju också ta en ekonomibiljett för det nätta priset av 1250 SEK. Ho Chi Minh är en trevlig stad även om trafiken är totalt galen. Res sedan vidare till öarna Phu Quoc eller Con Dao eller någon av de många andra platserna längs kusten. Supertrevligt, supergod mat och superbilligt.
Känner man inte för Vietnam så är ju Fillippnierna ett annat bra tips. Var i El Nido och det kan verkligen rekommenderas. Sedan är jag själv sugen på att åka till Kota Kinabulu och det är ju också möjligt från BKK.
Vill man åka västerut istället så är mitt förslag att flyga till Costa Rica, SJO eller LIR. Supertrevligt land och lätt att ta sig runt i. Hyra bil fungerar alldeles utmärkt. Dock så kan jag inte hitta några superdeals dit just nu i alla fall.
 

nagm

Medlem
Hittar inga sådana biljetter, kollade på dom tidigare men nu kommer inte några alls upp billigaste jag hittar är 16800.
 

TheEagle

Medlem
Ja, om du köper en genomgående biljett så blir priset 16000-17000 SEK just nu. Köper du dock en biljett först till Bangkok så finns avgångar varje dag utom den 21/12 för 11200 SEK. Ta sedan någon dag i Bangkok och dra sedan vidare till valfri strand. 1250 SEK med Lufthansa är ju jättebra och annars finns ju Air Asia som har bra plan och billiga biljetter. På en flygning på 1-1,5 så kan man ju stå ut med att inte åka i C klass.
 
Toppen