Senaste nytt

Förmån med SJ svart

drW

Medlem
Fick idag nytta av våra svarta kort för första gången då vi kunde hopa på ett tidigare tåg på Arlanda. Jättetrevlig konduktör som släppte ombord oss trots att det var fullt. Fick stå i bistron ett tag tills det blev plats. En sak som hon sa stämmer väl inte tror jag, eller? Hon hävdade att möjligheten att åka med ett annat tåg begränsade sig till ombokningsbara biljetter. Kan inte hitta denna formulering på SJs hemsida. Är det så så är ju förmånen lite värd.
 

Jonas C

Medlem
Har varit SJ Prio Svart under några år förut, och om HON Circle är på den nivån så förstår jag att alla HONs i M&M forumet på FT klagar! :p

Utan att gå allt för OT, men nog klagas det mycket på det forumet. Nästan lite för mycket… (exempelvis någon som gnällde på maten i FCT, och påstod att Schnitzeln var av sämre kvalitet än den man köper på Lidl, osv.)

Å andra sidan hade ju det här varit det ultimata svarta kortet :D

medium.jpg


[Foto: aidanc FlyerTalk)
 
Tågvärden måste haft fel. Jag har vid säkert 20 tillfällen bytt avgång på icke ombokningsbara biljetter. Bäst hjälp ges i SJ Lounge, men rätt tågvärd kan dock också vara stor hjälp. Några gånger blivit uppgraderas till 1:a klass i samband med avgångsbyte
 

mry

Medlem
Jag kan väl säga till tågvärdens försvar att det var som så att biljetten måste vara ombokningsbar förut men den regeln är borttagen nu helt enkelt.
 
Toppen