Senaste nytt

Ok att hoppa på vid mellanlandningsstället?

OlaBola

Medlem
Är det någonsin ok att hoppa på vid mellanlandningsstället?

Jag och min fru tänkte åka CPH-LAX och sen bila till Denver för att helst flyga tillbaks därifrån. Att boka två enkelresor är väldigt dyrt, men vi hittade en t&r-resa där hemresan LAX-CPH går via DEN. Så den uppenbara frågan är: Kan man hoppa på flyget i Denver?

Min magkänsla säger att det inte är ok, men lika bra att fråga. Flygbolaget är Continental. Om man kontaktar dem långt i förväg, skulle det hjälpa?
 

Singapore

Medlem
Välkommen till BC.se!

Som svar på din fråga: Nej, det kan du inte. Om du missar ett leg så kommer resten av flighterna på biljetten att bli ogiltiga. Om du har tur kanske du kan få tips från användarna här på forumet om någon billig biljett :)
 

JensE

Medlem
Nu existerar inte Continental längre utan dom har mergat med United och går under namnet United.
Boka en open-jaw resa via https://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchMD.aspx?CS=N

Alltså CPH-LAX och sedan DEN-CPH

Edit: Alltså boka en open-jaw enligt ovan om det är United som ni vill resa med. Andra medlemmar har säkert bättre tips om killer deals och optimering.
Att hoppa över en flygning invaliderar resten av biljetten.
 
Last edited:

OlaBola

Medlem
Tack så mycket för svaren.

Blev lurad av Uniteds logga, som (av förklarliga skäl) är lik Continentals gamla.

Hur som helst, jag hittade möjligheten att boka open-jaw med Momondo. Priset ligger på 8300 för resa i juli med mellanlandningar endast i Toronto respektive Frankfurt, vilket jag tycker låter bra. Resan tar 17h+17h inklusive mellanlandningarna.
Har inte jättebra koll på vad ett bra pris borde ligga på, men tycker ändå att det är helt ok med tanke på att det är lite av en specialbeställning. Några åsikter?
 

A380*G

Medlem
Jag skulle rekommendera dig att kontakta en resebyrå eller ringa direkt till flygbolaget och be om quotation. Rent spontant borde du kunna komma undan med ca 10 kSEK per biljett. Bra pris med tanke på att det är semestertider i nästan hela västvärlden.

För att få ett eget "hum" kan du alltid slå in routing i ITA matrix först.

EDIT:
Kollade några random dates och fann detta: kan antagligen bokas på BA.com.
1.JPG
2.JPG


Finns även med LH och AC om du vill åka *A som är bokningsbara på deras hemsidor. LH är dock lite dyrare (som vanligt). AC via YYZ var också ganska dyrt, BA verkar vara billigaste alternativet just nu iaf (på de datum jag valt) men priset kan skilja några tusenlappar beroende på dag.
 
Last edited:
Toppen