Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK

Dr. Miles

Expert
Skyteam Joint Venture har också matchat priser.
Köpa senast 2013-MAY-21.

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK inkl. skatter

STO/GOT-NYC T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PNCZSEW / ZNCZSEW (hos Air Canada)
Pris:
9.338 SEK + saktter ca 3.150 SEK och uppåt (beroende på val av flygbolag och routing),
totalt från 12.500 SEK inkl. skatter​
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Förköpskrav:7 dagar
Köp senast: 2013-MAY-21
Gäller för utresa: mellan 2013-JUN-02 och 2013-SEP02
Gäller för hemresa: senast 2013-SEP-07
Byte: 5 byte i varje riktning, varav 3 i Europa och 2 i Nordamerika
Stopoever: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 240 EUR
Routing: t ex Stockholm-(UA)-New York

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det finns så många routings och det går också att välja SAS flygningar inom Europa på vissa sträckor.

Air Canada Business class:
8006d1339983131-air-canada-business-class-koepenhamn-toronto-ac01.jpg

(Foto: Malu, ur http://www.businessclass.se/reserapporter/5372-air-canada-business-class-koepenhamn-toronto.html)​

Austrian Airlines ny Business class:

Brussels Airlines ny Business class:
13865d1361087520-brussels-airlines-business-class-long-haul-img_9291.jpg

(Foto: Jacob)​

Lufthansa Business class:
sp18_004p.jpg

sp18_008p.jpg

(Foto: Lufthansa Press)​

SWISS Business class (på Airbus A330)
6802d1335192121-img_2931.jpg

(Foto: bjornstrom)​

United Business class

På Boeing 757
United-BusinessFirst3.jpg
(Foto: United Media Center)

På Boeing 767: (ej på mellan Skandinavien-Newark)
2431564897_7f1b508c3e_z.jpg

(Foto: United business class sleeper cabin (B767) by Matt Blaze on Flickr)
2432379398_9f6441bd81_z.jpg

(Foto: United business class sleeper seats (B767) by Matt Blaze on Flickr)

Poängintjäning:

Austrian P klass ger:

Lufthansa P klass ger:

SWISS P klass ger:

United P klass ger:
 
Last edited:

Senator

Moderator
ok, för priser på denna nivå hade jag varit ok med "P" till NYC med Swiss och 100% intjäning. Mina nästa eVouchers kommer väl i november, annars hade det varit ett ypperligt läge att flyga Swiss F från ZRH till JFK med detta pris. Verkar bara vara NYC som gäller denna gången, alla andra erbjudande stängdes i går.

Min gissning är att BA/AA matchar senast i morgon :)
 

Swisser

Medlem
Senator,
Du måste dessutom betala ett tillägg om 20,000 miles för att kunna göra en upgrade till F från businessbokningsklasserna Z och P, men det visste du väl redan. Denna regel införders 1 september 2012. Jag nämner det bara, eftersom jag antar att alla inte vet om det. Det är väl ändå en ganska bra deal!?
 

Senator

Moderator
Senator,
Du måste dessutom betala ett tillägg om 20,000 miles för att kunna göra en upgrade till F från businessbokningsklasserna Z och P, men det visste du väl redan. Denna regel införders 1 september 2012. Jag nämner det bara, eftersom jag antar att alla inte vet om det. Det är väl ändå en ganska bra deal!?

Jag har inte fått bekräftat att detta gäller vid användning av eVouchers. Jag utgår från att detta enbart gäller vid användning av M&M miles som är redan usel transaktion i första steg.
 

Mr.A

Medlem
Jag tänkte förnya status hos Turkish, vilket bolag ger mest miles till Miles & Smiles? föredrar Swiss rent kvalitetsmässigt.
 

Swisser

Medlem
Ok, du kanske har rätt vad gäller eVouchers och det vore toppen om det förehåller sig på det sättet. Om den nya regeln enbart gäller för upgrade med M&M miles, så kan man ju leva med det för det är ju som du skriver något man inte gärna gör frivilligt, pga av att det är så förbaskat dyrt.
 

Swisser

Medlem
Dr. Miles,
Jag blir inte riktigt klok på hur man skall söka på Matrix för att hitta olika alternativ med dessa två fares PNCZSEW / ZNCZSEW. Om jag tex vill flyga ARN-FRA-ZRH-NYC T/R med något eller några av de flygbolagen du listat hur skall jag då fylla i fältet "Advance routing codes"?
 

Jonas C

Medlem
Jag tänkte förnya status hos Turkish, vilket bolag ger mest miles till Miles & Smiles? föredrar Swiss rent kvalitetsmässigt.

Turkish ger mest till Turkish ;)
Annars är det rätt svårt att hitta 200% klasser med partnerbolag, och vill minnas att det enbart är First som gäller då. Men annat fall tjänar du 150% på SWISS P-klass till M&S.
 

Bamsefar

Medlem
Hur fungerar det med byten i USA ? Man har rätt till "Byte: 5 byte i varje riktning, varav 3 i Europa och 2 i Nordamerika" - kan jag flyga - i princip då: Arlanda-zürich-San Francisco-New York ? Känns svårt att få till vettiga byten om man nu är lagd åt det hållet (för ovanlighetens skull) ?
 

Senator

Moderator
Hur fungerar det med byten i USA ? Man har rätt till "Byte: 5 byte i varje riktning, varav 3 i Europa och 2 i Nordamerika" - kan jag flyga - i princip då: Arlanda-zürich-San Francisco-New York ? Känns svårt att få till vettiga byten om man nu är lagd åt det hållet (för ovanlighetens skull) ?

Jag tror svaret är nej, men ta t.ex. Air Canada som inte flyger till New York. Då skulle resan gå mellan t.ex. FRA/CPH/LHR och YUL/YYZ och vidare till NYC.

Under Uniteds regler står följande anknytningar:
BOS/CLT/DTT/EWR/NYC/PHL/WAS/YMQ/YOW/YTO

gissar detta gäller för alla, så stanna max 23:59min i:
Boston, Charlotte, Detroit (JA TACK!), Phillly, Washington, Montreal, Ottawa, eller Toronto
 
Last edited:
Toppen