Senaste nytt

Planera årlig BusinessClass.se Eurobonus resa?

Jag fick en idé för ett par veckor sedan: varför inte arrangera 2-3 årliga Eurobonus resor där vi frekventa resenärer med gott om Eurobonus på våra konton får en chans att bränna av lite poäng. Min idé var att hålla oss inom SAS nätverket och arrangera en resa till Asien, en till USA och en inom Europa varje år.

Vi betalar flygresan med våra poäng och hittar ett skönt hotell på respektive ort där vi alla bor. Vi hittar på ett litet program på destinationen och är borta några dagar (tror få av oss kan vara borta en vecka eller mer). Det skulle även vara möjligt att använda destinationsorten som startpunkt för en separat intra-Asia/intra-North America award rutt för den som vill det.

Jag kollade med SAS om dom kunde öppna upp rejält med tillgänglighet på de resor vi planerar och det var inte omöjligt, det bästa vore om vi kunde hitta på ett resmål i höst så att vi har något konkret att komma med.

Vad säger ni - julshopping i Shanghai? Tokyo?
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att Iran Air och PIA har slutat att flyga mellan Beijing och Tokyo. Annars hade det varit riktigt annorlunda event att flyga mellan Beijing och Tokyo med dessa flygbolag med BC.se gänget. ;)
 

johhenrik

Medlem
Som ny här har jag ju inte mycket att säga till om, men Tokyo vore ju nice. Shanghai är jag i en 50-60 dagar per år redan, så det hoppar jag gärna över. ;)
 

jumbooze

Medlem
Haha, Julshopping i Shanghai, har ju redan bokat 1/12-12/12 i Shanghai och 12-15/i TYO :)
Hoppas det blir shanghai för då kan man kanske joina.
 
Jag som inte har kikat på forumet hela dagen börjar plötsligt förstå varför du ringde bjornstrom... ;)

Synd att man kommer sakna poäng till en sådan här resa. Men grymt trevligt det låter! :)
 
Toppen