Senaste nytt

När det känns att använda 12.000 poäng för intra-Europa Economy class är helt okej

Dr. Miles

Expert
Screenshot20130506_4.png

Screenshot20130506_5.png

12.000 poäng = ca 4.000 SEK är ett bra värde att spendera poäng för.
 

FF#1

Medlem
För detta är 12000p en rätt bra "deal", jämför med att bränna 50000p för en interkontinental resa i C som kanske kostar 15000kr?
 

Roger J

Medlem
Känns som Tyskland-Sverige borde kvala in på listan över dyraste rutterna i ekonomiklass. Worldwide.
 

johhenrik

Medlem
Är ju inte direkt någon konkurrens på Sve-Tys idag, så inte så kontigt. Vi får väl se om SAS och Lufthansas "uppbrått" innebär någon skillnad.
 

AABack2ARN

Medlem
Fy fan vilka priser. Man får verkligen hoppas att SAS nya koncept och att de nu bryter upp sitt JV kommer leda till radikala förändringar (till det bättre). Vad skulle det kostat om du köpt t/r och kastat hemresan?

Noterade en lustig sak nu när jag sökte på sas.se:

Vid sökning på enkelresa visas enbart SAS-opererade flyg medan om jag söker på t/r FRA-ARN-FRA visas även flyg som utförs av LH (med SK-nummer). Trodde först att de redan nu valt att inte låta kunder boka LH-opererade flyg, men så illa var det inte...
 

gusten

Medlem
Hisnande..
Bokade enkel ARN-OSL-AGP idag för resa i Juli, med Premium Economy mellan OSL-AGP. 27,000 poäng...Ändå rätt ok.
 

johansch

Medlem
Varför är det inte så mycket konkurrens mellan Sverige-Tyskland? (Undantaget Ryanair från landsbygd till landsbygd, då..)

(Iofs hittade jag ARN-MUC för 2000 kr via ticket.se/Austrian efter en hel del letande, men det sved fortfarande lite. Jag flyger då via Wien. Är det gamla internationella avtal som gör att bara SAS/Lufthansa får ha direkta flyg?)
 

Dr. Miles

Expert
Varför är det inte så mycket konkurrens mellan Sverige-Tyskland? (Undantaget Ryanair från landsbygd till landsbygd, då..)

(Iofs hittade jag ARN-MUC för 2000 kr via ticket.se/Austrian efter en hel del letande, men det sved fortfarande lite. Jag flyger då via Wien. Är det gamla internationella avtal som gör att bara SAS/Lufthansa får ha direkta flyg?)
I teorin kan vilket EU flygbolag som helst kan trafikera mellan Sverige och Tyskland. Men jag har en känsla att det finns kartell där stora legacy carriers ska inte störa varandras marknad.
 
Toppen