Senaste nytt

Jorden runt med Star Alliance

marwet

Medlem
Grunnar på en resa jorden runt över vintern. Länder jag tänker besöka är sydafrika, thailand, australien, nya zeeland och runt på egen hand i sydamerika för att sist avsluta i californien.

Är det någon som har erfarenhet om att boka sånna biljetter? Verkar skifta väldigt i pris mellan erbjudanden på bolagens hemsida och när man konkret frågar resebyråer.
 

ACervin

Medlem
Är det inte viktigt att börja på rätt ställe? Om jag inte kommer ihåg fel så var Köpenhamn betydligt billigare än Stockholm som startpunkt.
 

FF#1

Medlem
Lånar tråden för några frågor:

Hur letar man reda på en speciell RTW i tex. expert flyer, har försökt med "fare basis" men får ändå alla sorters biljetter.

Visst borde det gå att köpa en resa från någonstans det är billigt, starta resan där, åka jorden runt och passera läpligt flygplats i Sverige och helt enkelt hoppa av och inte åka tillbaka till utgångspunkten?

Finns det någon aktuell lista för var det är billigast i år?
 

FF#1

Medlem
Det är precis det jag har gjort, men det kommer upp 50-100 olika biljetter, och oftast ingen CRWSTAR1

edit: körde expert flyer
 

NotRyan

Medlem
Lånar tråden för några frågor:

Hur letar man reda på en speciell RTW i tex. expert flyer, har försökt med "fare basis" men får ändå alla sorters biljetter.

Visst borde det gå att köpa en resa från någonstans det är billigt, starta resan där, åka jorden runt och passera läpligt flygplats i Sverige och helt enkelt hoppa av och inte åka tillbaka till utgångspunkten?

Finns det någon aktuell lista för var det är billigast i år?

I Expertflyer anger du helt enkelt samma departing och arriving när du söker pris, sedan anger du bolag upp till 3 st, ex. SK, BA, KL. Då täcker du alla allianserna.

Mvh
/NotRyan
 

NotRyan

Medlem
e1.jpg
 
Toppen