Senaste nytt

Önskar område och hotell tips Seoul

011430121

Medlem
Skall åka till privat till Seoul i augusti, har aldrig varit där.
Skulle bli jätte glad om någon kan ge ett tips på vilket område man skall bo i om man vill vara ”mitt i händelserna”, tar även emot hotell tips.
 

vicce

Medlem
Har själv bott på Koreana Hotel och Seoul Plaza Hotel. Båda ligger bra till, nära till det stora varuhuset Lotte bland annat. Tyckte att Seoul Plaza var betydligt lyxigare både intrycksmässigt, men även helhetsmässigt om man jämför standard på rum m.m Frukost åt jag inte på hotellet så många gånger, utan gick ut och åt på något närliggande kafé.
 

tobbe88

Medlem
Hej!
Jag var på besök i Seoul i höstas, dock bodde jag hos min flickvän. Men hon rekommenderar antigen Gangnam (där de flesta hotell ligger) eller myongdong. Jag tycker omkring city hall var fint och vill även lyfta ett finger för bussarna som går där, de är billiga (7 kr) och går nästan alltid snabbare än taxi. Även airport Expressen är onödigt dyr, går lika bra med vanliga tunnelbanan. Skillnaden är att det tar 45 min medexprssen och 55 med vanliga tunnelbanan.
Med vänlig hälsning, Tobbe
 

kangru

Medlem
Jag bodde på Lotte City sist. Det var helt ok som helhet. Bra frukost. Jag skulle gissa att det är dyrt om man bokar utan bra rabatter. Jag skulle dock gissa att det finns bättre alternativ som turist om man inte vill spendera en hel del pengar på sitt boende.
 

Totopez

Medlem
Var du än bor måste du besöka nöjesparkerna Lotte World och Everland. Atlantis Adventure på LW är en riktigt bra berg och dalbana, den enda i sitt slag i världen och T Express på Everland är nog bland topp fem träbanor i världen.
 

honkenen

Medlem
Har en liknande fundering, ska på konferens i augusti till Sungkyunkwan University, Creative Design Institute, Seoul, Korea.
Dessa hotell föreslogs via konferensen:
Somerset Palace
Centermark
Aventree
Plaza Hotel

Någon som har testat nåt av dessa eller har andra förslag i området?
Bor hellre på ett trevlig område och en tunnelbane/taxiresa från konferensområdet...
 
Toppen