Senaste nytt

Weekend för två med 100.000 Eurobonus poäng, vad göra?

Hej kloka medresenärer,

jag sitter med 100000 poäng och funderar på att sy ihop en överaskningsweekendresa för mig och min fru, har ni förslag på något spännande att göra inom den ramen? Jag tänker mig att åka typ onsdag-söndag någon gång under mars eller april.

Tacksam för alla förslag!

/Henning
 

niksal

Medlem
Snälla vänner, man MÅSTE ju inte flyga Extra eller Business.

För 100k EB poäng så får du två t/r i EU1 (t.ex. Österrike, UK, Ungern, Paris...) i Ekonomi (60k) + två nätter på Radisson (40k totalt). Fler nätter än det får du ta med pengar eller så väljer du ett ställe där det finns Rica hotels (10k/natt).

Hur skulle det t.ex. vara en resa till Paris eller London i april? Budapest är inte heller så tokigt (men där är hotell så billiga att det kanske är värt att sätta poängen på en resa i C istället). Spelar ni golf? Åk till Irland eller Skottland och spela några rundor.

Du får nog ge lite mer detaljer kring vad ni vill göra. Shoppa? Konst? Sport? Mat & dryck? Får det ännu vara lite vårvinter eller skall det vara redan varmt nog att ta ett glas i solen?
 

Alx

Medlem
OK, ja på EB räcker inte 100.000 poäng särskilt långt utan en Amex 2-4-1. Men eftersom du bara har tänkt att vara några dagar, varför inte boka något trevligt hotell i Europa och köpa flygbiljetter separat på kampanjpriserna som är just nu?

Radissonhotellet i Paris som ligger något kvarter från Triumphbågen och alldeles intill Champs Elysee är ganska romantiskt. 20.000 EB poäng per natt!
 

Alx

Medlem
Snälla vänner, man MÅSTE ju inte flyga Extra eller Business.

För 100k EB poäng så får du två t/r i EU1 (t.ex. Österrike, UK, Ungern, Paris...) i Ekonomi (60k) + två nätter på Radisson (40k totalt). Fler nätter än det får du ta med pengar eller så väljer du ett ställe där det finns Rica hotels (10k/natt).

Hur skulle det t.ex. vara en resa till Paris eller London i april? Budapest är inte heller så tokigt (men där är hotell så billiga att det kanske är värt att sätta poängen på en resa i C istället). Spelar ni golf? Åk till Irland eller Skottland och spela några rundor.

Du får nog ge lite mer detaljer kring vad ni vill göra. Shoppa? Konst? Sport? Mat & dryck? Får det ännu vara lite vårvinter eller skall det vara redan varmt nog att ta ett glas i solen?

Helt rätt, MEN att ta ut EB poäng inom Europa för en weekendresa är nog bland det sämsta värdet man kan få ut av sina poäng. En ToR till t.ex. Paris med SAS i ekonomi kostar runt 1.400:-/pers. Personligen skulle jag hellre köpa biljetten för pengar och boka hotellet för poäng om det gäller resor i Europa.
 

agehall

Medlem
Kan bara hålla med Alx. Jag plockade visserligen en ARN-CDG resa under adventskalendern, men då var det relativt bra pris tyckte jag. Med ordinarie priser är det inte värt det.
 

taxvalp

Medlem
Med lite is i magen går det ju att vänta några veckor till nästa poängerbjudande från EB, kanske finns en bra deal där som gör flygresan prisvärd. Annars är det avgjort mest valuta för poängen att lägga dem på hotell i stället för intra-Europa.
 

Dr. Miles

Expert
Här är SAS tips om hur man gör av med 100.000 EuroBonus poäng.
[video=youtube;xKqgeOZvO6Y]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xKqgeOZvO6Y[/video]
 
Toppen