Senaste nytt

Washington Dulles (IAD) - hjälp!

Filip

Medlem
Hej,

Jag undrar om någon har tid att hjälpa mig med två frågor som jag inte hittat svar på.

Min familj åker GOT-IAD(SAS) med poäng och sedan IAD-TPA(United) som är bokat separat på ticket.se.

Är IADs restaurang-utbud det samma för utrikes och inrikes? (Washington Dulles International Airport) (jag har googlat och mejlat, finner inget svar, vi har 4h väntan med två barn, praktiska och mentala förberedelser krävs :D)

Går det att checka in bagaget från GOT till TPA trots mina separata bokningar?
 

Filip

Medlem
Nu återstår bara sista frågan då jag fick svar från flygplatsen: :)

"Thank you for writing us. The domestic and international flights are in the same concourses, so you will be able to shop. Please let me know if you have any other questions."
 

Napapijri

Medlem
Nej, det går inte att checka in det hela vägen. Det hade inte ens gått om du hade hela resan på samma biljett.
 
Det spelar inte så stor roll i detta fall om du kunnat checka in hela vägen eller inte till USA, eftersom man alltid måste hämta bagaget och ta det genom tullen själv när man kommer in i landet. Oftast blir det då inte så krångligt att checka in bagaget igen.

Skillnaden kan dock vara rätt så stor på IAD, eftersom de leder transferpassagerare till en helt annan passkontroll än de som skall in i landet (annan "Star Wars-buss" till och med), om jag förstod saken rätt sist jag var där. Någon annan kanske har bättre koll där?
 

DrKlas

Medlem
Har du "4h väntan" eller fyra timmar mellan ankomst och avgång? Det är antagligen inte samma sak ...
 

Filip

Medlem
Tack för svaren!

DrKlas, helt rätt, totala tiden är 4h(ankomst-avgång), så snarare 2,5-3h väntan :).
 

rob74

Medlem
Det stämmer att det är separata bussar beroende på om du är i transit eller har IAD som slutdestination. Det påtalades särskilt inför landningen här på IAD i torsdags.
Bussarna stod bredvid varandra och det var personal där som slussade folk rätt.
 

Senator

Moderator
Filip, Washington-Dulles (IAD) har ett ganska märkligt system av det jag kallar "byggbrackor på hjul". Nästan alla inkommande flygplan parkeras på Concourse B, C, eller D. Vid ankomst, fraktas man med dessa konstiga rymdfordon till "Main Terminal" där all immigration och tullhantering hanteras. Ett tips är att stå så nära dörren man kommer in, då denna dörr används också när du kliver av. När detta är klart, är det som vid alla amerikanska flygplatser att man per definition, börjar om vid att släppa incheckade väskor eller checkar in för nästa resa.

Flyger du United kommer detta sedan vara från C eller D om du inte flyger United Express, då kan det också vara A.

Tyvärr anländer SK926 under rusningstrafiken på eftermiddagen. Det är inte onormalt att det kan ta mellan 60-90min på Dulles. Jag anlände två gånger förra året; LH F och BA F. Med LH F tog det 90min för oss att ta oss genom, med BA F 5min. Så allt beror på tid på dygnet.
 
Toppen